Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Förra året har jag för mig att det släpptes lite SAS C med kort varsel runt jul/nyår. Stämmer det eller är det bara något jag fått för mig?

Nu spekulerar jag lite om SAS long haul. Söker awardbiljetter med SAS till USA (östkusten) hösten 2020 men väldigt få eller inga verkar ha släppts (hittar inga bokade long haul efter augusti 2020 i tråden ”bokade awardresor” heller). Däremot verkar man ha släppt awardbiljetter inrikes och intra europa längre fram i tiden, är detta praxis?
Är SAS försiktig med tanke på osäkerhet i leveransen av A350/A321LR eller brukar SAS släppa relativt sent (länge sedan jag sökte long haul-award med SAS, har inte flugit deras ”nya” business än :oops:)?

Söker awardbiljetter med SAS till USA (östkusten) hösten 2020 men väldigt få eller inga verkar ha släppts (hittar inga bokade long haul efter augusti 2020 i tråden ”bokade awardresor” heller). Däremot verkar man ha släppt awardbiljetter inrikes och intra europa längre fram i tiden, är detta praxis?
Är SAS försiktig med tanke på osäkerhet i leveransen av A350/A321LR eller brukar SAS släppa relativt sent
??? Jag hittar tillgänglighet till USA:s östkust: SAS business award availability - Travel hacks. Eller är det något jag har missförstått?

??? Jag hittar tillgänglighet till USA:s östkust: SAS business award availability - Travel hacks. Eller är det något jag har missförstått?
Tack. Om travel hacks stämmer verkar inte mina bevakningar hos expertflyer funka som tänkt.....:rolleyes:

@Budgetresenär Stort tack! :) Visade sig att det fanns awardbiljetter i business för utresa. Här har jag tydligen varit naiv och bara litat på expertflyer. Innan jag bokade kontrollerade jag min ”alert” och fick då ”no availability” :mad: på exakt samma datum som jag bokade direkt efter. Hittar inga fel i min bevakning heller, kan SAS ha blockerat EF? Det jag undrar nu är om jag ”missat” möjligheten att få business hem (pga av min övertro på EF). :rolleyes:

Last edited:
Tack. Om travel hacks stämmer verkar inte mina bevakningar hos expertflyer funka som tänkt.....:rolleyes:

@Budgetresenär Stort tack! :) Visade sig att det fanns awardbiljetter i business för utresa. Här har jag tydligen varit naiv och bara litat på expertflyer. Innan jag bokade kontrollerade jag min ”alert” och fick då ”no availability” :mad: på exakt samma datum som jag bokade direkt efter. Hittar inga fel i min bevakning heller, kan SAS ha blockerat EF? Det jag undrar nu är om jag ”missat” möjligheten att få business hem (pga av min övertro på EF). :rolleyes:
Expertflyer hämtar väl inte data direkt från SAS utan från andra källor, därmed så är det inte säkert att det stämmer till 100%

Toppen