Det kommer att bli svensktalande cc.
OSM rekryterar kabinpersonal för WDLs räkning. Baser på GOT, BMA och MMX.
Det är ju inte samma bolag som anställer personalen.Jag är ingen expert på arbetsrätt och fackligt arbete.
Men hur kan man som svenskt företag komma undan med att säga upp sin personal(Kabinpersonal på RJ100 som flyger BMA-MMX/GOT) pga arbetsbrist.
Sen anställs det ny kabinpersonal för att flyga BMA-MMX/GOT
![]()
Jag är ingen expert på arbetsrätt och fackligt arbete.
Men hur kan man som svenskt företag komma undan med att säga upp sin personal(Kabinpersonal på RJ100 som flyger BMA-MMX/GOT) pga arbetsbrist.
Sen anställs det ny kabinpersonal för att flyga BMA-MMX/GOT
![]()
Det är ju inte samma bolag som anställer personalen.
Precis som viket outsourcing avtal som helst? Snarast är de ju bättre än i många andra branscher eftersom det nya bolaget faktiskt rekryterar I Sverige?
Detta är väl plan som kommer att ersätta dom gamla atr72-500Läste ytterligare om nya leveranser
Det är dock så vanligt att dessa typer av arrangemang görs nu för tiden att facken inte tar strid längre (möjligen då med undantag för pilotfacket hos SAS).
Det är väl "samma" fack som SAS har, Svensk pilot förening? Varför skulle facket hjälpa SAS piloter och inte BRA's?