Plus skrev:Det kommer att bli svensktalande cc.OSM rekryterar kabinpersonal för WDLs räkning. Baser på GOT, BMA och MMX.Klicka för att utvidga...
Det är ju inte samma bolag som anställer personalen.henke12 skrev:Jag är ingen expert på arbetsrätt och fackligt arbete.Men hur kan man som svenskt företag komma undan med att säga upp sin personal(Kabinpersonal på RJ100 som flyger BMA-MMX/GOT) pga arbetsbrist.Sen anställs det ny kabinpersonal för att flyga BMA-MMX/GOTKlicka för att utvidga...
henke12 skrev:Jag är ingen expert på arbetsrätt och fackligt arbete.Men hur kan man som svenskt företag komma undan med att säga upp sin personal(Kabinpersonal på RJ100 som flyger BMA-MMX/GOT) pga arbetsbrist.Sen anställs det ny kabinpersonal för att flyga BMA-MMX/GOTKlicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det är ju inte samma bolag som anställer personalen.Precis som viket outsourcing avtal som helst? Snarast är de ju bättre än i många andra branscher eftersom det nya bolaget faktiskt rekryterar I Sverige?Klicka för att utvidga...
Detta är väl plan som kommer att ersätta dom gamla atr72-500Daniel Larsson skrev:Läste ytterligare om nya leveranserKlicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Det är dock så vanligt att dessa typer av arrangemang görs nu för tiden att facken inte tar strid längre (möjligen då med undantag för pilotfacket hos SAS).Klicka för att utvidga...
apknug skrev:Det är väl "samma" fack som SAS har, Svensk pilot förening? Varför skulle facket hjälpa SAS piloter och inte BRA's?Klicka för att utvidga...
Min kommentar var också ironi, för tyvärr har du nog rätt, det blir nog ingen hjälp från facket för BRAs piloter, men tänk detta hos SAS.......ResenärenLars skrev:Som sagt, min kommentar gällde arbetsmarknaden generellt. Meningen om pilotfacket för ett försök till ironi (jag vet, det brukar aldrig funka på BC, men jag tänkte "Kanske denna gång").Hur pilotfacket är organiserat vet jag ingenting om.Klicka för att utvidga...
TasselT skrev:Enligt Planespotters så leasar BRA en Embraer ERJ-190 från WDL Aviation sedan 12/1.Login requiredKan det vara fler på väg in ?/ TTKlicka för att utvidga...
En era är över. Såg att båda Sturupmaskinerna gjorde ett farvälvarv över flygplatsen efter start, den andra av dem gjorde dessutom ett extra snurr ner mot sydkusten innan den lämnade Sverige.henke12 skrev:Nu har sista RJ'n lyft från BMA3 syskon lyfter strax från MMX och GOT mot samma öde!Trevlig sista resa!Själv loggade jag 276 flygningar.(Och nu riktigt nördigt, det är även Malmö Aviations/Flyg BRA's biljett prefix)Inte alla flygningar har varit på 276 dokument men väl över 260!Visa bifogad bild 107684Visa bifogad bild 107685Klicka för att utvidga...
Den skulle jag tro ska hämta hem piloter från de övriga fyra.Scanwing skrev:Ser att även en ATR SE-MKB är på väg till NWI är ändå bara 4årKlicka för att utvidga...
pswe skrev:Den skulle jag tro ska hämta hem piloter från de övriga fyra.Klicka för att utvidga...
Det där låter rimligt och samtidigt helt otroligt på samma gång. Jag har ingen aning om vad det kostar att flyga en sådan maskin, landa och tanka. Jag tänkte först att - vad kan det kosta att flyga hem piloterna med vanliga reguljärflyg? Det måste ju ändå bli billigare, tänkte jag. Därefter tänkte jag ett varv till och insåg att det kanske inte finns så många reguljärflyg att boka in sig på längre?!pswe skrev:Den skulle jag tro ska hämta hem piloter från de övriga fyra.Klicka för att utvidga...