Senaste nytt

SAS Mastercard, dubbla poäng 13-15 december 2019

Det beror på.

Hur lång är resan och vilka medföljer? Är det en krånglig resa med massa byten eller är det en enklare resa av typen Stockholm-Malmö?

Det finns en reseförsäkring i SAS MC korten, den är dock enklare och ger ett generellt sämre försäkringsskydd än Amex Elite.

Att få dubbla poäng för en resa bokad hos SAS kan ju vara attraktivt. Har du en bra/vettig hemförsäkring täcker även den om något riktigt stort eller allvarligt skulle inträffa. Det du då riskerar att bli utan är någon eller några tusenlappar vid bagageförsening (MC har en fast ersättning på ett par hundra vill jag minnas) och att inte få eventuellt övernattningshotell betalt av kreditkortet om en riktigt lång försening skulle inträffa.

Det beror på.

Hur lång är resan och vilka medföljer? Är det en krånglig resa med massa byten eller är det en enklare resa av typen Stockholm-Malmö?

Det finns en reseförsäkring i SAS MC korten, den är dock enklare och ger ett generellt sämre försäkringsskydd än Amex Elite.

Att få dubbla poäng för en resa bokad hos SAS kan ju vara attraktivt. Har du en bra/vettig hemförsäkring täcker även den om något riktigt stort eller allvarligt skulle inträffa. Det du då riskerar att bli utan är någon eller några tusenlappar vid bagageförsening (MC har en fast ersättning på ett par hundra vill jag minnas) och att inte få eventuellt övernattningshotell betalt av kreditkortet om en riktigt lång försening skulle inträffa.

I detta fall lutar det sig åt en paketresa till Mexico med flyg och hotell. Kanske värt att ta en extra försäkring just för den resan för några hundralappar och kamma in dubbla poängen.

Vilken tur att jag läste igenom tråden en gång till då jag upptäckte att även jag inte fått premium mailet utan det vanliga. Borde man ringa in?

Tankesmedja - bokning av resa!?

Har AMEX Elite samt MC premium.

Ska man boka med MC för att få dubbla poäng eller AMEX för reseförsäkringen?

Måste erkänna att jag har dålig koll på MC reseförsäkring (om det ens ingår någon), då jag inte hittar något att läsa om den.
Jag kör alla resor på Amex Elite pga reseförsäkringen, oavsett poängintjäning.

• Gilla
Reactions: Arv
Vilken tur att jag läste igenom tråden en gång till då jag upptäckte att även jag inte fått premium mailet utan det vanliga. Borde man ringa in?
Fick också det och mailade in om det.
Här är svaret.

2019-12-03, 16:24:26
Hej!

Om du anmält dig i mailet så kommer du få dubbla poäng utefter vilket kort du har.

Med vänlig hälsning

Xxxxxxx

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55

Så tror du kan sitta lugnt i båten.

Fick också det och mailade in om det.
Här är svaret.

2019-12-03, 16:24:26
Hej!

Om du anmält dig i mailet så kommer du få dubbla poäng utefter vilket kort du har.

Med vänlig hälsning

Xxxxxxx

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55

Så tror du kan sitta lugnt i båten.
Tusen tack! Då slapp jag det bekymret.

Toppen