Även Revolut topup genom curve som flyttades visade kontantuttag i notisen. Övriga riktiga köp visade onlineköp.La märke till att notiserna från SAS MC Appen säger kontantuttag på Revolut topup och Onlineköp på Curve-transaktioner.
Även Revolut topup genom curve som flyttades visade kontantuttag i notisen. Övriga riktiga köp visade onlineköp.La märke till att notiserna från SAS MC Appen säger kontantuttag på Revolut topup och Onlineköp på Curve-transaktioner.
La märke till att notiserna från SAS MC Appen säger kontantuttag på Revolut topup och Onlineköp på Curve-transaktioner.
Även Revolut topup genom curve som flyttades visade kontantuttag i notisen. Övriga riktiga köp visade onlineköp.
Kan också bekräfta att Revolut topup registreras som kontantuttag. Synd bara att man upptäckte det efter 5 topups.![]()
Varsågod CSN! Ytterligare 10000 kronor mindre i skuld och 3000 poäng till mig. Kommer kännas bitterljuvt när skulden är helt återbetald![]()
Jag gör en gissning på att det inte är annorlunda. Senast den 10.e december gjorde jag en topup som gav poäng. La dock inte märke till om det registrerades som ett kontaktuttag eller inte.Innan någon målar fan på väggen; har det blivit en skillnad i hur Revolut hanteras från tidigare? Man har ju alltid kunnat toppa upp Revolut med SAS MC, säg 2000 kronor, och man har delvis fått poäng för en sån topup, men det har dessutom aldrig inneburit några extra kostnader så länge man har betalat tillbaka pengarna när fakturan kommer. Är det annorlunda nu? Och i så fall: när har den förändringen skett?
Det har alltid räknats som ”kontantuttag” och därav räknats mot den limiten. Att någon som gjort top-up idag skulle kunna bekräfta att det nu hanteras annorlunda (tex inga poäng eller avgift på uttaget) är omöjligt då dagens köp fortfarande är reserverade.Jag gör en gissning på att det inte är annorlunda. Senast den 10.e december gjorde jag en topup som gav poäng. La dock inte märke till om det registrerades som ett kontaktuttag eller inte.
Kan också bekräfta att Revolut topup registreras som kontantuttag. Synd bara att man upptäckte det efter 5 topups.![]()
Det har alltid räknats som ”kontantuttag” och därav räknats mot den limiten. Att någon som gjort top-up idag skulle kunna bekräfta att det nu hanteras annorlunda (tex inga poäng eller avgift på uttaget) är omöjligt då dagens köp fortfarande är reserverade.
Kundservice för SAS EuroBonus MastercardFrågor och svar SAS MasterCard skrev:Kan jag ta ut kontakter med mitt kort?
Ja, men i uttagsautomater finns följande uttagsgränser:
- 10 000 kr / 24 timmar
- 20 000 kr / fyra dagar
Observera att det tillkommer en kostnad vid kontantuttag.
Funkar det bara för planerade inbetalningar eller kan man göra extra inbetalning?Varsågod CSN! Ytterligare 10000 kronor mindre i skuld och 3000 poäng till mig. Kommer kännas bitterljuvt när skulden är helt återbetald![]()