Senaste nytt

SAS Bonusresa med upp till 50% rabatt, boka senast 8 dec 2019, res 7 jan - 31 mars 2020

Slutsatsen blir att när man går vidare i bokningen så känner SAS system av att ett av flygen ligger den 1/4 och därför kan inte kampanjen appliceras. Det här skulle man kanske kunna föra en diskussion kring också,
Ja?
Är inte det ganska klart att alla flyg i bokningen måste ha ordinarie avgångstid inom kampanjperioden? Annars får du ju rabatt på flyg som både startar och landar utanför kampanjperioden. För vem säger att du bara har en connection? Du kanske först ska vidare CPH-ARN och därefter ARN-UME? Ska du då få rabatt även på Umeåflyget? Det blir ju jättekonstigt.

Ser faktiskt ingen anledning till att man skulle kunna ha ”en diskussion om det” - om flyget du vill boka ligger utanför kampanjperioden - då ligger det utanför kampanjperioden och rabatten gäller inte. Lätt, enkelt och faktiskt väldigt konsekvent!

Ja?
Är inte det ganska klart att alla flyg i bokningen måste ha ordinarie avgångstid inom kampanjperioden? Annars får du ju rabatt på flyg som både startar och landar utanför kampanjperioden. För vem säger att du bara har en connection? Du kanske först ska vidare CPH-ARN och därefter ARN-UME? Ska du då få rabatt även på Umeåflyget? Det blir ju jättekonstigt.

Ser faktiskt ingen anledning till att man skulle kunna ha ”en diskussion om det” - om flyget du vill boka ligger utanför kampanjperioden - då ligger det utanför kampanjperioden och rabatten gäller inte. Lätt, enkelt och faktiskt väldigt konsekvent!

Jag tänkte nog att diskussionen skulle gå ut på att systemet säger 48 000 poäng. "Vad bra", tänkte jag. Men när man går vidare till betalning så säger systemet 60 000 poäng. Varken lätt, enkelt eller konsekvent -- speciellt för en amatör som jag som tolkade att ut- och hemresa måste ske innan 31/3 (jag såg det i term av "resor" och inte i term av "segment")... :D

Jag testade igår att boka en FlyPremium mitten av mars i business och fick betala 60k. Körde jag mixade klasser fick jag rabatten, annars inte.

Ha! Jag behövde inte ens huaca. Idag på förmiddagen kontaktades jag av Diamond supporten som meddelar att de gör ett undantag och betalar vill aka 12k. De kanske har utvärderat och kommit fram till att de varit lite inkonsekventa.
Hur gjorde du, kontaktade du Diamond support eller fick du spontan kontakt av dem?

Jeg gjorde en booking i C i går kveld til USA i februar og betalte 60.000 poeng per person (FlyPremium). Ringte SAS i dag angående 20% rabatt. Men SAS sa at 20% rabatten på poeng kun gjelder for GO og Plus men ikke business. Jeg sjekket mailen jeg fikk om dette tilbudet fra SAS og der står det faktisk at det gjelder kun go og plus. Så da har vi ikke krav på noen mere poengeabatt i busines ser det ut som.

Toppen