Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

palmen

Moderator
Har vi några första förslag på mat efter Beer Bay på Lördag?
Tidigare år har vi ju varit på Little Creatures Brewing i Kennedy Town.
Förra året så hade vi dock tur som fick bord utan bokning, vilket kan vara värt att tänka på.
Tror att alla har lite olika preferenser på mat och budget så något enklare som erbjuder mat som passar "alla" är at föredra.
 

Tonton

Medlem
Tidigare år har vi ju varit på Little Creatures Brewing i Kennedy Town.
Förra året så hade vi dock tur som fick bord utan bokning, vilket kan vara värt att tänka på.
Tror att alla har lite olika preferenser på mat och budget så något enklare som erbjuder mat som passar "alla" är at föredra.

Året du inte var med så drog vi till Taste Full Kitchen - Där hade vi också bokat bord.

Google Maps
 

Taggen

Medlem
Tidigare år har vi ju varit på Little Creatures Brewing i Kennedy Town.
Förra året så hade vi dock tur som fick bord utan bokning, vilket kan vara värt att tänka på.
Tror att alla har lite olika preferenser på mat och budget så något enklare som erbjuder mat som passar "alla" är at föredra.
Det hade varit optimalt för mig men jag är öppen.
 

Tonton

Medlem
Var det där ni var med KayKay? Eller var det någon annan restaurang?
Personligen skulle jag gärna hålla mig på Hong Kong Island för att slippa eventuella risker med att vara beroende av tunnelbana/taxi mellan öarna.

Yes, med KayKay!

Personligen rekommenderar jag er någon annan restaurang! Roligt ställe - men tror inte det faller alla smaken. Sedan så är det som du säger - kanske är smart att hålla sig till HK Island :)
 

LSH

Medlem
#failed

Ibland går det inte som tänkt.... Jag kollade bonustillgång idag och såg att det fanns bonusbiljett i business ikväll och hem på måndag. Planet skulle gå från Kalmar 1600. Hade varken pass eller packning med mig. Biljetten kunde inte bokas online eftersom hemresan innehöll 10h väntetid i Stockholm. Velade under dagen och runt 1400 dök det upp en sak som tog all uppmärksamhet. När det lugnat ner sig var klockan 1500. Skulle det gå att ta en taxi via bostaden, boka biljett via telefon under bilresan och checka in på mindre än 40 minuter? Svar nej... Fanns ingen taxi vid stationen så där missade jag 5 minuter. Fick dessutom en grön försäljare som misstolkade allt jag sa och behövde börja om flera gånger. När jag hunnit upp i lägenheten och packat pass och en dator var det 20 minuter kvar till gaten stängde. Taxin stod och väntade. Kan gå... Bokningen började då ta form och jag sa (för andra gången) att han var tvungen att säkerställa att jag kunde checka in innan han ställde ut biljetten. Fick då svaret, nej du måste boka dagen innan. Det är förstås inte sant, men där gav jag upp. Hade säkert ohälsosam puls också.

Om SAS släpper en biljett tills imorgon så kommer jag. Annars ses vi i Köpenhamn om en vecka.
 
Toppen