Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

ptotheg

Medlem
Jag flög Go ARN-EWR för en månad sedan fanns en vattenflaska som väntade i sätet. Sedan serverades snacks och då frågades det om dryck. Jag tog en påse nötter och bad om en öl och en cola zero. Fick detta utan att betala något. Är EBG. Mina EBS-silver vänner fick samma utan att betala.

Maten serverades och 1,5h innan landning kom något lite lättare tilltugg som jag nu inte minns.
 

squeezen

Medlem
Jag flög Go ARN-EWR för en månad sedan fanns en vattenflaska som väntade i sätet. Sedan serverades snacks och då frågades det om dryck. Jag tog en påse nötter och bad om en öl och en cola zero. Fick detta utan att betala något. Är EBG. Mina EBS-silver vänner fick samma utan att betala.

Maten serverades och 1,5h innan landning kom något lite lättare tilltugg som jag nu inte minns.
Känns mest som en miss av crew då... tyvärr så att säga då konceptet inte är enligt din/er upplevelse
 

ptotheg

Medlem
Känns mest som en miss av crew då... tyvärr så att säga då konceptet inte är enligt din/er upplevelse

Nej tyvärr så är det nog så. Men vatten och alkoholfritt duger väl till maten på en så pass kort flight. IFE var exakt samma som i Plus som jag åkte tillbaka i. Något mindre skärm i Go då.

Jag valde rad 52 som inte har någon rad bakom. Ganska skönt att slippa folk som häver sig upp genom att hänga på stolen vilket annars är det mest irriterande i Go
 
Om man jämför med t.ex Norwegians vanliga economy till t.ex USA.
Hur tycker ni SAS Go står sig mot dem?

Jag skulle nog påstå att skillnaderna är marginella i ekonomi, förutsatt att flygen går som de ska.

Däremot blir det mer märkbar skillnad om flyget blir inställt/försenat pga tekniska problem eller annat. Där har SAS, tack vare alla avgångar inom Star Alliance, en mycket bättre möjlighet (och vilja) att få passagerarna dit de ska snabbare, och ta hand om dem bättre under tiden.
 
Aboslut, förstår! :)

Undrar hur det kommer sig, då Norwegians biljett med liknande datum kostar ungefär lika mycket som en SAS Go Light.
Är det hårdvaran som talar för SAS då?
Har åkt Norweigan en gång till USA. Gör inte om det. En sån sak som att man får hyra en filt för 50kr... På SAS ligger den redan i stolen... (Småsak, vet)...
 
Har åkt Norweigan en gång till USA. Gör inte om det. En sån sak som att man får hyra en filt för 50kr... På SAS ligger den redan i stolen... (Småsak, vet)...

Visst är det skillnad på servicen. Även vissa småsaker som ingår, men det ger ändå en känsla av mervärde åt SAS.
Enda positiva jag har på Norwegian på long-haul är lättheten att köpa snacks via skärmen ;)
 
Toppen