Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

Jag har åkt en del Go i nya kabinen, och sätena är faktiskt riktigt bra för att vara economy och benutrymme över genomsnitt. Väljer antingen exit row på en 2:a (gärna med seat block...), eller en vanlig 2:a men då är seat block vääääldigt trevligt eftersom armstödet går att fälla upp. Tycker att seat block i 2:a i Go är bättre än Plus på nattflyg.

Bokar ganska ofta Plus, men det är mest för att priset relativt poäng och lägre kostnad på uppgraderingar till C gör det ekonomiskt vettigt. (Och CU till C ibland)

Som Diamond har jag ju ändå gratis dricka i Go så skillnaden mellan Go och Plus för mig är sätet och ett val på huvudrätt.
Plus att jag brukar ta sista raden om seatblock inte funkar så har jag överblick över kabinen så jag kan sno en ev ledig 2 stol vid boarding completed

Plus att jag brukar ta sista raden om seatblock inte funkar så har jag överblick över kabinen så jag kan sno en ev ledig 2 stol vid boarding completed
Klogt! Sidder man på række 1 har man kun prestigen. Netop overblikket fra de bagerste rækker gør at man når at få bestilt fuldt hus når trollyen når frem....

Flög go arn - hkg och tillbaka och kan verkligen bekräfta det alla säger om rad 30! Den är guld! Verkar nästan bättre än rad 20 i plus då man inte kan sträcka ut benen fullt lika mycket där? Eller var det bara en synvilla?

Toppen