Budgetresenär
Medlem
Får man lov att fråga hur mycket Eurobonuspoäng du har?
Får man lov att fråga hur mycket Eurobonuspoäng du har?
Tack!Skippa dina två sista alternativ med att chansa på uppgradering eller lägre klass. Det är urtrist när man inte får till en uppgradering när man vill ha den. Det är så stor skillnad på business och ekonomi så det finns ingen anledning att snåla med poäng och åka ekonomi.
Boka allt i business då vet du från början att du kommer att få en bekväm resa och kan se fram mot det.
Tack för rådet ovan!
Jag har 187.000 och behöver 218.000 för två pers och voucher. Så en bit kvar.
Planerar att resa slutet på 2020 (oktober och fram) eller fram till Mars 2021 Vill resa dit när det är vinter och slask här.
Åker då utan barn, så behöver inte parera in något lov. Jag kommer att hinna upp till målet lagom tills resorna släpps
Nu är det väl "bara" 215 000 poäng som behövs?
Oavsett vill jag hålla med föregående input: bränn dina poäng så snart du får möjlighet.
Som en liten anekdot kan jag berätta att jag satsade på att flyga Stockholm-Singapore t/r i Business.
PRECIS INNAN (kanske någon månad) jag skulle nå mitt mål så gick poängpriset upp. Trist. Nu tror jag inte att du riskerar detsamma med tanke på att det var ganska nyligen som SAS höjde priset, men oavsett: bränn och flyg! Och det är klart du ska satsa på Business från första början! Vilken kanonresa!
Han samlar också poäng. Han föredrog dock ekonomi - för att ha råd att resa mer. Även poängmässigt.
Undantaget kan ibland vara när man slipper betala "bränsletillägget", men helt klart får poängen lägre värde jämfört med business även då.Generalfel.. Går att hitta så billiga ekonomibiljetter till långväga resmål att det är självmål att använda poäng plus dyra skatter på detta.
Honom ska du nog sluta följa eller i varje fall inte lita på! Han verkar inte ha förstått ”bra värde” i flygpoängen.jag följer en YouTuber som reser över hela världen. (Resevlogg). Han samlar också poäng. Han föredrog dock ekonomi - för att ha råd att resa mer. Även poängmässigt.
Det är en tankevurpa, en Eurobonus enkelresa kostar inte 50% av en tur-och-returresa, den kostar 60%.Japp!! kollade jag igen.. 107,500 per tur. Så 215.000
I princip de enda gångerna man ska överväga att åka ekonomi för Eurobonuspoäng är om biljetterna till resmålet är orimligt dyra, om man vill ha en avbokningsbar biljett (om det är en Star Alliance-bokning får man dock inte bokningsavgiften på 450 SEK tillbaka) eller om poängen håller på att gå ut. Till Oceanien, dvs så långt man kan åka utan att åka ut i rymden, brukar det finnas biljetter från ca 5500 SEK (se exempel nedan) om man positionerar sig till diverse Europeiska städer så det blir extremt dåligt värde för poängen om man har möjlighet att vara lite flexibel i sin bokning.Han samlar också poäng. Han föredrog dock ekonomi - för att ha råd att resa mer. Även poängmässigt.
Det är en tankevurpa, en Eurobonus enkelresa kostar inte 50% av en tur-och-returresa, den kostar 60%.
I princip de enda gångerna man ska överväga att åka ekonomi för Eurobonuspoäng är om biljetterna till resmålet är orimligt dyra, om man vill ha en avbokningsbar biljett (om det är en Star Alliance-bokning får man dock inte bokningsavgiften på 450 SEK tillbaka) eller om poängen håller på att gå ut. Till Oceanien, dvs så långt man kan åka utan att åka ut i rymden, brukar det finnas biljetter från ca 5500 SEK (se exempel nedan) om man positionerar sig till diverse Europeiska städer så det blir extremt dåligt värde för poängen om man har möjlighet att vara lite flexibel i sin bokning.
- London, UK to Melbourne or Sydney, Australia from only £421 roundtrip
- Paris, France to Sydney, Australia for only €524 roundtrip
- **EXPIRED** Frankfurt, Germany to Sydney, Australia for only €513 roundtrip
- Dublin, Ireland to Sydney, Australia for only €578 roundtrip