Senaste nytt

Nu när jag snart nått mitt mål blir jag snål....behöver råd

Rokka_jill

Medlem
Har varit en flitig poängsamlare. I år testade jag även att använda amex elite då jag hade hög spend I år. Närmar mig min andra voucher.

Mål: resa Businessclass till Australien med sambon

Men nu när jag närmar mig målet så undrar jag... Vilket alternativ är bäst?

✈️ Boka med en voucher och därmed nolla kontot med poäng
✈️ Boka resan med två voucher och fortfarande ha en hel del poäng kvar för fler resor
✈️Boka en av turerna i lägre klass och satsa på uppgradering istället
✈️Boka en av turerna i lägre klass

Jag är silvermedlem. Reser oregelbundet. Vissa år ofta, detta år har vi sparat pga renovering.

Känner mig som när jag sparade pengar för första gången och skulle köpa en vara.. helt plötsligt blev man snål. Frågan är, börjar jag att bli dumsnål?
Tack för svar

Du kan bara applicera en voucher på resan, oavsett. Det går inte att applicera flera för att få ner poängkostnaden.

Sedan är gyllene reglen med bonuspoäng - Earn and burn. Finns i princip ingen uppsida med att spara poängen, om du inte har ett speciellt ändamål.

För att parafrasera och modernisera Benjamin Franklins kända citat:
But in this world nothing can be said to be certain, except death and taxes, and devaluation of loyalty miles. ;)

Du kan bara applicera en voucher på resan, oavsett. Det går inte att applicera flera för att få ner poängkostnaden.

Sedan är gyllene reglen med bonuspoäng - Earn and burn. Finns i princip ingen uppsida med att spara poängen, om du inte har ett speciellt ändamål.

För att parafrasera och modernisera Benjamin Franklins kända citat:
But in this world nothing can be said to be certain, except death and taxes, and devaluation of loyalty miles. ;)

Sant!! Bara jag som är dumsnål. För helt plötsligt känner jag sug att resa överallt... Jag behövde nog bara höra (läsa) att jag skulle bränna mina välförtjänade poäng

Skippa dina två sista alternativ med att chansa på uppgradering eller lägre klass. Det är urtrist när man inte får till en uppgradering när man vill ha den. Det är så stor skillnad på business och ekonomi så det finns ingen anledning att snåla med poäng och åka ekonomi.
Boka allt i business då vet du från början att du kommer att få en bekväm resa och kan se fram mot det.

Toppen