CUN - IST TK181. Med nya 1-2-1 business class i Boeing 787-9.
Vi valde säte 3E/F efter lite strul med att lyckas välja och hjälp här på forumet fick vi till den bokningen via SAS-support. Rad De udda radnumren har "couple seating".
Vi anlände ca 2h före avgång och möts av en tom checkindesk för business förutom dessa 3 nedan. Som samtliga slarvat bort sina immigration "exit" kort. När vi väl kommer fram visar det sig att stämpeln på mitt kort inte fungerat så jag och de 3 framför får alla 3 vackert vandra bort till immigration för att få nya exit cards. Löste sig ganska smidigt på ca 10 min.
Planet som kör IST-MEX-CUN i en triangel kom in lite sent från MEX. Som tidigare nämnts kom vi iväg 30 min sent. Men ingen fara på taket då vi hade 3h byte i IST.
Väl på planet erbjuds vi 3 olika välkomstdrinkar. Hallon, Lemon och något mer. Vi tog Hallon och Lemon och båda var utsökta. Därefter gick "Kocken" runt och delade ut frukost + middagsmenyer.
Frukosten serverades strax efter avfärd och middagen 2h före landning.
Stolen var helt underbar och trotts mina 187 cm fick jag god plats och kunde ligga raklång. Skärmen var rejält tilltagen och bra filmutbud. Totalt sågs 2 filmer och en hel del live-tennis (Paris).
Vi fick något kit från Versace som jag tycker klådde SAS Filippa-K på nästan varje punkt. Den innehöll lite parfymer, krämer, tanbordborste etc. Men framförallt var det en riktig fin väska som gavs till syrran (barnvakt) väl hemma och var där mycket uppskattad. VI fick också sovkit (madrass, kudde, 2 täcken. Här föredrog jag dock SAS-grejerna från Hästens. Ett par tofflor delades också ut.
När det gäller stolarna tycker jag de var rätt likvärdiga SAS. Möjligen lite bättre då SAS - luftkuddar inte är helt 100%.
Frukost, välkomnande, Comfort, skärmar. All good och vi var mycket nöjda såhär långt. Men det som kanske inte imponerade och där SAS verkligen glänste var servicen från personalen. Jag fortsätter med ett till inlägg om resten av resan imorgon och skriver då mer om det samt om middagsserveringen (som var något av en besvikelse).