Senaste nytt

[Semi-Live] Höstlovsresa till Kap Verde

Nu har vi anlänt till hotellet, vi blev dock inte uppgraderade då det var "due to availablity" och alla villor var upptagna.

Vi är nöjda med vår 3 rums svit och vi fick ett bra bemötande vid incheckning.

En plump i protokollet var att vår redan bokade och betalda transfer inte dök upp så vi fick till slut ta vanlig taxi, det blir till att maila dom och kräva refund.

Nu är vi alla bra trötta, kommer en summering av sista flighten samt hotellet imorgon.

Ok, en summering av sista flighten igår:
TP 1549 LIS-SID 20:55

Denna flighten flögs av en Airbus A321 Neo och hade till min förvåning speciella business stolar, I business delen var sätesconfig 2-2 i economy 3-3.
Det var lite kaotiskt när vi boardade och planet blev fullsatt så jag han inte ta så mycket bilder, men här kommer en av stolen:
IMG_20191027_215734.jpg

Stolen var bred och bekväm och påminde lite om stolarna i SAS Plus på longhaul fast dessa var nog snäppet bättre.
Servicen var riktigt bra och flighten inleddes med en fördrink och lite nötter.
Dom kör ett typ restaurangconcept i business delen där dom tar upp beställning och sen serverar, dvs ingen vagn.

Maten var helt Ok, bra för att vara flygplansmat sen skadade det inte att jag var rätt hungrig, det blev även liten mini vinprovning då stewarden som serverade mig ville jag skulle prova samtliga rödviner ombord(2st) :)
Huvudrätten var kalvfile med potatispuré och sky, som sagt ganska gott.
IMG_20191027_220121.jpg
förrätten kom jag inte ihåg var det var ej heller desserten men jag åt inte så mycket av dessa.

De delade ut små amenitykit med stödstrumpor, ansiktsmask och öronproppar.

Överlag en trevlig flygning, jag hoppas vi får samma plan när vi åker hem.

Jag kommer skriva en liten genomgång av hotellet också men det får bli senare, vi skall nu vara här 8 dagar.

/A

Toppen