Senaste nytt

Fälla sätet i plus long haul

Hur svårt kan det vara för personer? Vid start/landing skall stolen vara uppfälld. Vid matservering får man faktiskt vara såpass intelligent att man fattar att man inte kan ha den i nedfällt läge utan man fäller upp och äter. Resten av tiden får man väl fälla hur man vill, men man kan fortfarande visa hänsyn och inte "tokfälla" hysteriskt snabbt utan lugnt o stilla. "Hur svårt kan det va?"

Med din logik skulle du ju få fälla ner stolen sekunden CC gått därifrån eftersom CC då ej säger till dig längre.
Det här är ju på gränsen till rent trams. Normalt "förbereds kabinen för landning", vilket bland annat brukar innebära att "fönsterluckor" ska öppnas, stolsryggar rätas upp, datorer plockas undan, bälten tas på och så vidare. Jag tror det är ganska uppenbart för de flesta att detta gäller under resten av flygningen och inte bara tills dess att CC vänder ryggen till.

Hur svårt kan det vara för personer? Vid start/landing skall stolen vara uppfälld. Vid matservering får man faktiskt vara såpass intelligent att man fattar att man inte kan ha den i nedfällt läge utan man fäller upp och äter. Resten av tiden får man väl fälla hur man vill, men man kan fortfarande visa hänsyn och inte "tokfälla" hysteriskt snabbt utan lugnt o stilla. "Hur svårt kan det va?"
Facit.

Skulle aldrig få för mig att inte fälla sätet pga att någon bakom inte gillar det.

Facit.

Skulle aldrig få för mig att inte fälla sätet pga att någon bakom inte gillar det.
Jag skulle aldrig få för mig att sluta trycka på sätet framför i tvåsekundersintervaller bara för att någon framför inte gillar det.

Socialt samspel är för mesar, bättre att med en dåres envishet hävda sin rätt!

Stoppa pressarna! Ni kan vara helt lugna, Expressen har grävt djupt och funnit sanningen. 10 att tänka på om du flyger | Allt om Resor

Låt mig citera punkt nummer fem:
"5. Fälla stolsryggen hipp som happ
Påfallande många flygpassagerare glömmer att det sitter en medresenär direkt bakom stolsryggen. Och att en fällning av din stolrygg påverkar utrymmet för den bakomsittande radikalt. Fäll ryggen bakåt om du tänker vila eller sova, men undvik det annars. "

...men inte i ekonomiklass, där fäller man helt enkelt inte eftersom platsen inte räcker till. Jag anser att den funktionen helt borde tas bort från stolar i ekonomi.

Ja, fast så länge de har säten som har en fällningsfunktion får man förutsätta att den kan komma att användas. Ens utrymmer är helt enkelt det som finns när alla stolar är fällda. Väljer du då att fälla upp din stol tappar man en del av sitt utrymme. Får man inte plats i sin stol när alla har fällda säten får man boka annan klass.

För egen del störs jag inte nämnvärt av att passageraren framför fäller bak sitt säte samtidigt som jag har svårt att själv hitta en bekväm position utan att fälla sätet. Detta är tom största anledningen till att jag inte flyger Ryan.

Vid start, landning och måltidsservering är sätet uppfällt annars gör man precis som man vill. Med det sagt skadar det ju inte att vända sig om och kort kolla av innan man fäller bak sätet. Men börjar någon rycka och putta på sätet blir jag skitsur och tar gärna en konfrontation.

Bland de otrevligaste upplevelser jag haft på ett flygplan var i economy på väg hem från Sydafrika när bakomvarande passagerare väcker mig genom att aggressivt rycka i sätet och i princip gorma att nu börjar snart måltidsserveringen. Jag skulle aldrig få för mig att väcka en annan passagerare bara för att min egna måltidsupplevelse ska blir något behagligare.

det borde väl vara ok att fälla innan brickorna är ute, eller vad är det som gäller?

Självklart! Jag fäller alltid sätet, om inte annat så av princip.

På långlinjer får man fälla sätet hela vägen, men inte så länge som det pågår servering.

Fäller aldrig sätet på shorthaul av respekt för mina medpassagerare

det är mer utrymme i plus på longhaul har jag alltid fällt stolen max

Självklart är det ok att fälla sätet!

om mannen minns vad som hände förra gången tyskar krävde "lebensraum".

I Plus går det utmärkt att äta även om sätet framför är nedfällt.

Nja, om sätet framför är fällt så får det inte plats flaskor på bakre delen av brickan.

Jag skulle aldrig få för mig att sluta trycka på sätet framför i tvåsekundersintervaller bara för att någon framför inte gillar det.

i ekonomiklass, där fäller man helt enkelt inte eftersom platsen inte räcker till.

Får man inte plats i sin stol när alla har fällda säten får man boka annan klass.

jag har svårt att själv hitta en bekväm position utan att fälla sätet. Detta är tom största anledningen till att jag inte flyger Ryan.

Vid start, landning och måltidsservering är sätet uppfällt annars gör man precis som man vill.

Vad skönt att detta är utrett ordentligt så att vi alla nu vet vad som gäller! :p:D Förstår om någon från Harvard forskar om detta. Dock lite oklart om forskningen kommer att belönas med Nobels fredspris eller ekonomipris.

Toppen