Senaste nytt

Fälla sätet i plus long haul

Jag har noterat i nyare plan att vissa stolar fungerar som SJ:s, dvs. när man fäller dras den egna stolsitsen framåt så att man offrar sitt eget benutrymme istället för bakomvarandes. Betydligt bättre i mitt tycke. Som 192 cm lång kan en resa i ekonomi vara en plåga om den som sitter framför fäller ända ner.

Oavsett vilket så finns det ju gott om plats i SAS Plus (long haul), så där förstår jag inte varför den som sitter bakom klagar.

Jag kanske minns fel, men jag har för mig att skärmen i Plus-stolarna inte går att vinkla uppåt och att det blir dålig betraktningsvinkel när stolen framför är fälld. Jag åkte PVG-CPH i Plus senast i förrgår och valde första raden för att slippa just detta, även om skärmen är mindre där.

En del bolag (bland annat SAS) erbjuder ju möjligheten att köpa ett ledigt säte bredvid sig. De kanske borde utöka detta erbjudande till att även ge möjlighet att betala extra för att vara garanterad att sätet framför är tomt (och uppfällt).

även ge möjlighet att betala extra för att vara garanterad att sätet framför är tomt (och uppfällt).
och ytterligare lite extra för tomt säte bakom så man kan fälla ryggstödet som man vill utan ilskna ryggdunkar! :p

Ser lysande affärsmöjligheter. "Köp din egen nia men som EBD/EBP betalar du bara för åtta!" :D Janne C hade varit på direkt!

• Gilla
Reactions: Gus
Jag skulle aldrig få för mig att sluta trycka på sätet framför i tvåsekundersintervaller bara för att någon framför inte gillar det.

Socialt samspel är för mesar, bättre att med en dåres envishet hävda sin rätt!
Handlar ju inte om något annat än att jag betalar för ett säte med tillhörande funktion för att öka komforten. Tänker ju inte undvika att nyttja den funktionen för att du tycker att det är trångt - det är ju samma för alla.

Jag har noterat i nyare plan att vissa stolar fungerar som SJ:s, dvs. när man fäller dras den egna stolsitsen framåt så att man offrar sitt eget benutrymme istället för bakomvarandes. Betydligt bättre i mitt tycke. Som 192 cm lång kan en resa i ekonomi vara en plåga om den som sitter framför fäller ända ner.

Oavsett vilket så finns det ju gott om plats i SAS Plus (long haul), så där förstår jag inte varför den som sitter bakom klagar.

Jag kanske minns fel, men jag har för mig att skärmen i Plus-stolarna inte går att vinkla uppåt och att det blir dålig betraktningsvinkel när stolen framför är fälld. Jag åkte PVG-CPH i Plus senast i förrgår och valde första raden för att slippa just detta, även om skärmen är mindre där.

Jo, fälls SAS Plus bakåt så långt det går blir det svårare att se på IFE om man inte själv fäller ner ordentligt.. Där är Lufthansa premium eco bättre med bättre vinkling på skärmarna.

Handlar ju inte om något annat än att jag betalar för ett säte med tillhörande funktion för att öka komforten. Tänker ju inte undvika att nyttja den funktionen för att du tycker att det är trångt - det är ju samma för alla.
Det är ju helt ok, då får du också riskera att få mina knän i ditt ryggstöd då de inte får plats någon annanstans. Jag har ju faktiskt betalt för ett säte där hela min kropp skall få plats, och det måste jag ju få utnyttja. Jag tänker inte kapa mina ben för att du tycker det är jobbigt med ett säte som skakar.

Jo men är man för lång får man väl betala för extra legroom, på samma vis som den som är 1.5m bred bör köpa ledigt mittsäte.
Och vill man ha extra komfort får man åka business, eller hur menar du?

Visst, är man över 2m och 10 cm kanske man måste tänka annorlunda, men är man typ 1m och 90 cm är man ju typ normallång.

Man kan ju i och för sig också vända på det och säga att om man är konstruerad så att man inte klarar att sitta upprätt eller om man behöver sova, så kan man lösa businessbiljett, där man kan ligga ner.;)

Ingen lätt nöt att göra alla nöjda. Utgångspunkten måste ändå vara att samtliga måste kunna utnyttja de funktioner som finns i stolen, dvs man ska kunna fälla stolen utan att skämmas. Det skadar dock inte att visa lite hänsyn till personen i stolen bakom.

Toppen