Senaste nytt

SAS öppnar ny linje mellan Stockholm och Sevilla

Dessa sommarlinjer är väl inte mycket mer än förtäckt charter med reguljära flightnummer... ;)

Hur mycket vill IB ha för sina business-biljetter?

Dessa sommarlinjer är väl inte mycket mer än förtäckt charter med reguljära flightnummer... ;)

Hur mycket vill IB ha för sina business-biljetter?
Mycket charterkänsla på dessa linjer. När vi flög med en sådan veckolinje till Madeira i våras var dock SAS duktiga med att packa GO ordentligt och lämna oss ensamma (jag, frun och ettåring) med tre rader i Plus. Perfekt att krypa runt på för ettåringen. Men aldrig att jag önskat en gardin som när 10 lagom förfriskade medpassagerare från GO ständigt stod i kö till toaletten fram.

Avgång lördag till lördag, rena charterfasonerna... ;-) Blir svårt att ta SAS till Sevilla över påsken...
Vilka alternativ rekommenderas? IB, men där drar businesspriset iväg...??
Vet inte om Faro är bättre . Annars flyg till Faro och ta buss till Sevilla kan vara alternativ?
När vi varit i Tavira, tagit bussen till Sevilla några gånger. Billigt. Bekvämt drygt tre timmar ganska intressant resa.

Så här ser priserna ut i Business just nu...
personligen sätter jag gränsen för skynke och ledigt mittsäte på ca. 5000 kr inom Europa...

upload_2019-10-16_23-18-13.png

Mycket charterkänsla på dessa linjer. När vi flög med en sådan veckolinje till Madeira i våras var dock SAS duktiga med att packa GO ordentligt och lämna oss ensamma (jag, frun och ettåring) med tre rader i Plus. Perfekt att krypa runt på för ettåringen. Men aldrig att jag önskat en gardin som när 10 lagom förfriskade medpassagerare från GO ständigt stod i kö till toaletten fram.

SAS tillämpar väl inte egan toaletter för GO resp. PLUS? Vet kreti och pleti ens vad skillnaden mellan GO och PLUS är..??

SAS tillämpar väl inte egan toaletter för GO resp. PLUS? Vet kreti och pleti ens vad skillnaden mellan GO och PLUS är..??
Nej, alltså det var inte heller det jag menade. Men med en aldrig sinande toalettkö förbi Plus, som det sällan blir på europaflygningar, så såg jag just då fördelen av en annan lösning...

Vet inte om Faro är bättre . Annars flyg till Faro och ta buss till Sevilla kan vara alternativ?
När vi varit i Tavira, tagit bussen till Sevilla några gånger. Billigt. Bekvämt drygt tre timmar ganska intressant resa.

Malaga finns ju alltid. Det är ungefär lika lång restid i direktbuss Malaga-Sevilla som Faro-Sevilla. Vet dock inte om det går att åka direkt från Malaga flygplats vilket det gör från Faros dito.

Toppen