Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

TomJ

Medlem
Bättre det än att tvinga passagerare att checka in sina handbagage i gaten. En gång vägrade de att påbörja boarding innan 10 stycken hade "frivilligt" checkat in sina väskor.

bättre för flygbolaget ja att ta betalt av alla för att några få inte får plats... man kunde ju istället erbjudit en fri muffins och läsk till de 10 första som checkar in sin väska så hade det blivit tjurrusning! Hade ju iofs kostat bolaget en hundring...
 
bättre för flygbolaget ja att ta betalt av alla för att några få inte får plats... man kunde ju istället erbjudit en fri muffins och läsk till de 10 första som checkar in sin väska så hade det blivit tjurrusning! Hade ju iofs kostat bolaget en hundring...
Eller så håller sig bolaget till sina stipulerade regler.
 

Jönsson

Medlem
Dagens irritationsmoment. Passagerare (män?) som urinerar stående på flygplanstoaletten. Det är enbart tillåtet på de toaletter som har urinoar.
Helt ärligt. Vilka killar sätter sig egentligen på flyget? Inte många skulle jag gissa. Så länge man lämnar toaletten i bättre skick än när man kom så har jag inga invändningar. Själv rengör jag alltid efter föregående gäster innan jag går eftersom jag inte vill att nästa gäst ska tro att det var jag som sölade. :)
 

ekf

Medlem
man kunde ju istället erbjudit en fri muffins och läsk till de 10 första som checkar in sin väska så hade det blivit tjurrusning! Hade ju iofs kostat bolaget en hundring...
Vueling erbjöd gratis prioboarding om man frivilligt gatecheckade sin kabinväska i helgen. Det kanske de alltid gör, men jag undrade lite för mig själv vad jag skulle med prioboarding till om väskan redan var omhändertagen... Det är ju inte så att de bjuder på pre-departure dricka eller så...
 
Toppen