Är alltid riskabelt att köp nära 12. Har läst om detta tidigare, och alltid undvikt att köpa nära 12-slaget.Dalton1 skrev:Jag fick ett köp tidigarelagt, jag gjorde köpet kl 02.00 Fredag morgonMen det registrerades som att det var utfört på Torsdagen .Ett par köp som utfördes strax innan detta köp registrerades på rätt dag, fredagenNågon annan som råkat ut för samma sak?Klicka för att utvidga...
Hur gick det för de du läst om?gneken skrev:Är alltid riskabelt att köp nära 12. Har läst om detta tidigare, och alltid undvikt att köpa nära 12-slaget.Klicka för att utvidga...
Detta var ett tag sen, men minns jag rätt så kunde inte SEB kort göra något, men jag kan ha fel. Om det är en väsentlig summa så hade jag iallafall chansat på att ringa in och kolla om de kan fixa till det.Dalton1 skrev:Hur gick det för de du läst om?Anledningen var att jag behövde få paketet skickat samma dag (usa)Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det drar ihop sig mot söndagskväll - och nästan framme vid kreditgränsen. SL-reskassan är påfylld. Nu gäller det bara att lista ut vad man ska lägga det allra sista på...Klicka för att utvidga...
Har inte Curve, men om jag betalat kl 02, finns det något som säger att jag gjort fel, dvs inte uppfyller reglerna?gneken skrev:Detta var ett tag sen, men minns jag rätt så kunde inte SEB kort göra något, men jag kan ha fel. Om det är en väsentlig summa så hade jag iallafall chansat på att ringa in och kolla om de kan fixa till det.Att tänka på i framtiden är att debitera Curve på ett annat underliggande kort för säkerhetsskull om du ska göra köp nära 12-slaget till dubbelpoängsdagen.Klicka för att utvidga...
Det vet jag tyvärr inte. Jag hade iallafall ringt kundservice. Du kanske har något bevis som visar att du betalat korrekt datum? Sen vet jag inte om det finns någon friskrivningsklausul heller.Dalton1 skrev:Har inte Curve, men om jag betalat kl 02, finns det något som säger att jag gjort fel, dvs inte uppfyller reglerna?11 000kr var beloppetKlicka för att utvidga...
Jaha, du har betalat kl 02 - i vilken tidszon då?Dalton1 skrev:men om jag betalat kl 02Klicka för att utvidga...
Ok då vet jag, med andra ord så har man ytterligare ett halvt dygn på sig att handla från stora delar av usaBerglund skrev:Jaha, du har betalat kl 02 - i vilken tidszon då?När du har betalat är ”helt betydelselöst”, det är när butiken/inlösaren processar transaktionen som spelar roll. Dessutom är det såhär att om klockan är 02 fredagsmorgon i Sverige då är den under alla omständigheter någonstans på torsdagskvällen i USA. Ligger butiken du handlat från i USA så har helt enkelt transaktionen skett på torsdagen och du har bara dig själv att skylla.Klicka för att utvidga...
Förutsatt att de processar transaktionen på söndagen, kan även bli på måndagen. Rent generellt kan man säga att det säkraste är att göra sina köp mellan 12 och midnatt på fredag. Handlar man på web-shoppar på helgen finns alltid en risk att själva transaktionen hamnar nästa vecka.Dalton1 skrev:Ok då vet jag, med andra ord så har man ytterligare ett halvt dygn på sig att handla från stora delar av usaKlicka för att utvidga...
JochenS skrev:Ringde Eurobonus Mastercard som kunde se att mina dubbla poäng ej registrerats som de skulle. Poängen ska komma i efterhand istället. Fick intrycket av att de inte detekterar detta fel automatiskt så ni som är drabbade gör kanske bäst i att ta kontakt med kundtjänst.Klicka för att utvidga...
Samma här. Gnetade ihop nästan 22 000 poäng.Doctor-X skrev:Nu trillade alla kampanjpoängen in från Betalo och helgens shopping. Maxade nästan kreditgränsen, slutade på 47k, nöjdKlicka för att utvidga...
Efter ganska lång kö till kundtjänst kom jag fram och snackade med kundtjänst om de uteblivna poängen. Enligt kvinnan jag pratade med så fanns jag inte med på listan av anmälda. Hon sa också att det var många som kontaktat dem om att poängen uteblivit trots anmälan och att de lovade att lösa detta. Hon ville gärna se min screenshot på anmälan så skickade den till [email protected]. Jag är övertygad om att detta löser sig.M.K skrev:Fortsatt inga dubbla poäng så jag skickade ett meddelande i appen. Jag hoppas verkligen detta löser sig snart.Klicka för att utvidga...