Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Fick precis ett Mail från SAS om ”Extra Boost” när jag lade ett bud för att uppgradera. Jag tog bort mitt liggande bud, och ser att lägstanivån inte har ändrats utan ligger kvar på samma för både pengar och poäng. Vad syftar denna ”Boost” till? Är EBG.

Då man budar för en upgrade så "höjs" budet beroende på din status enligt följande: (utan att du betalar mer förstås)
EBS +10%
EBG +20%
EBD +30%
EBP +40%
Två frågor angående detta.
Gäller detta pengar såväl som poäng?
Detta är alltså en boost som alltid ligger? Mailet fick det att låta som ett typ av tidsbestämt erbjudande.

Vad tror Ni nu? Jag sitter och ser på bud till vinterns USA resa som jag köpte nu i helgen med både F&F och MC kampanj. Trevlig Plus VIP deal men jag vill såklart åka business.

Inne på sidan står det klart och tydligt att jag får poäng i nya klassen med poängbud. Det borde då vara giltigt även efter ändringen tycker jag. Screenshot kommer givetvis tas. 20k poäng dit och 27k poäng hem i minstabud var bra mycket bättre denna gång än 2500/7500sek.

Utan att peka ut någon särskild användare så skulle jag vilja yttra min nyfikenhet kring en företeelse som jag inte riktigt förstår.
Jag är genuint nyfiken, och vill på inget vis trampa på någons tår.

När man är EBG, och budar på uppgradering från SAS Go till SAS Plus inom Europa, antingen med poäng (ofta 5000 som lägsta) eller pengar (ofta 500 som lägsta), hur motiveras detta?
Som EBG har man tillgång till fritt val av sittplats, *A Gold check-in av bagage (om man har bagage), fast-track och lounge. Vilket mervärde får en EBG vid en uppgradering från SAS Go till SAS Plus inom Europa?

Jag vill verkligen vara tydlig med att jag inte menar att det är fel att göra detta, utan jag vill faktiskt väldigt gärna veta motivet bakom ett sådant bud. Jag erkänner samtidigt att jag är novis inom "uppgraderingsbud", något jag enbart gjort ett fåtal gånger mellan Europa och USA, från SAS Plus till SAS Business.

Utan att peka ut någon särskild användare så skulle jag vilja yttra min nyfikenhet kring en företeelse som jag inte riktigt förstår.
Jag är genuint nyfiken, och vill på inget vis trampa på någons tår.

När man är EBG, och budar på uppgradering från SAS Go till SAS Plus inom Europa, antingen med poäng (ofta 5000 som lägsta) eller pengar (ofta 500 som lägsta), hur motiveras detta?
Som EBG har man tillgång till fritt val av sittplats, *A Gold check-in av bagage (om man har bagage), fast-track och lounge. Vilket mervärde får en EBG vid en uppgradering från SAS Go till SAS Plus inom Europa?

Jag vill verkligen vara tydlig med att jag inte menar att det är fel att göra detta, utan jag vill faktiskt väldigt gärna veta motivet bakom ett sådant bud. Jag erkänner samtidigt att jag är novis inom "uppgraderingsbud", något jag enbart gjort ett fåtal gånger mellan Europa och USA, från SAS Plus till SAS Business.
Jag lade en gång ett sådant bud när jag hade poäng som var på väg att gå ut. I retrospekt är jag glad att det inte gick igenom då jag behövde köpa en inrikesresa för dem innan utgångsdatumet istället.

Toppen