Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

sandek

Medlem
Jag skulle alla dagar i veckan betala 4000 kronor för att få 20k baspoäng om det var det som behövdes för at bli EBD. Jag reser ju dock nästan uteslutande i ekonomi så har bra nytta av detta.
Alla de fördelar man får som diamond tycker jag är värt 4000 kronor i alla fall, sen vet vi inte vad det kommer för förändringar framöver, kan ju vara både positivt och negativt.
Vilka fördelar är viktigast för dig?
 

Brandten

Medlem
Har uppgraderat nu, känns helt rätt även om kostnaden blir något högre per år. :) Vi har ju just nu 2 st amex premium, men kommer säga upp det ena och köra på ett elite extrakort istället.
Kom ihåg att läsa på lite om spend på respektive kort med tanke på vouchers etc. Surt om du säger upp med 145000kr i spend och den inte flyttas till Elite.

Ser lite fram emot diamond-presenten man har hört talas om :)
 

Myllys35

Medlem
Först lite plus till Pursern på en av de senaste flighterna. Diamond recognition för första gången på ca 100 legs, iofs en sak som SAS är konsekventa med :). Hon kom fram och hälsade och sa ”du är ju Diamond så du vet hur allt funkar här”.

Däremot lite ris för den senaste resan i Plus. Extremt otrevlig crew, inte bara mot mig utan samtliga passagerare. Ville man ha något att dricka eller äta var det bara att vandra längst bak i planet och be om ursäkt för att störa mitt i deras frosseri...
 

Brandten

Medlem
Undersökte saken, saknar 3800 kr för att nå nästa 2-4-1.. Hur snabbt stängs mitt amex premium ner nu efter att jag ansökt om amex elite? :confused:
Vouchern har TROLIGTVIS redan triggats men totalångest om du hade torskat en voucher för knappa 4k.

Haha! Om jag lägger in nån räkning med Billhop, undrar om det hinner gå igenom isåfall?
Billhop tar ju 4 bankdagar på sig att processa betalning så hade inte chansat även om det säkert är dagens datum som blir draget på kortet.
 

P.Andersson

Medlem
Vouchern har TROLIGTVIS redan triggats men totalångest om du hade torskat en voucher för knappa 4k.
Hur kan den ha triggats om jag inte nått 150 000 än? Jag funderar på att lägga in en räkning på 4555kr via Billhop nu på direkten, bör jag?

Om jag nu inte får vouchern så har vi redan två stycken, men det vore ändå rätt störigt.
 
Toppen