Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

SAS har valt Thomson Aero Vantage som business stol i deras A321NEO. Nu vill jag se deras design på kabinen och vilka rutter det blir också!

Sådan bliver Business Class på SAS nye Airbus A321LR - FinalCall.travel Danmark

Som jag tolkar artikeln så är det bekräftat att de valt Thomson Aero som leverantör, och "experter" säger att det är högst troligt att det är Vantage-stolen som det handlar om, men detta är inte bekräftat från SAS. Jag har dock ingen anledning att misstro dessa så det är väl sannolikt att det blir så. Som jag förstår artikeln så har andra bolag som har denna stol en kabinlayout med växlande 2-2 och 1-1 på varannan rad. Jag gissar att man helst vill ha ett udda antal rader i business för att maximera utnyttjandet av plats (2-2 både på första och sista raden). Hur många businessstolar tror ni är rimligt att hoppas på? Fem rader (16 stolar)?

Som jag tolkar artikeln så är det bekräftat att de valt Thomson Aero som leverantör, och "experter" säger att det är högst troligt att det är Vantage-stolen som det handlar om, men detta är inte bekräftat från SAS.

Sant, citatet säger bara leverantör, inte produkt. Så om Thompson Aero levererar sin Vantage Solo i tid (istället för fortsatt "comming soon") så kan den fortfarande vara på banan.

Som jag tolkar artikeln så är det bekräftat att de valt Thomson Aero som leverantör, och "experter" säger att det är högst troligt att det är Vantage-stolen som det handlar om, men detta är inte bekräftat från SAS.

Betyder inte detta att VD:n har sagt att det blir 2-1, 1-2 istället för 2-2, 1-1? Vilket skulle betyda Vantage.
Iflg. Rickard Gustafsson, så planlægger SAS dog at ændre lidt på standardkonfigurationen, så alle rækker får 3 sæder. Der vil så skiftevis være 1 eller 2 sæder i hver side. Konfigurationen bliver altså 2-1 på en række og så 1-2 på den efterfølgende.

I så fall tror jag på 3 rader C (2 rader med 2+2 och en rad med 1+1) ger ju 10 platser. Så två rader med plus (2+2 får man väl anta) ger 139 platser i ekonomi om planet har 157 platser.

Hmm. Ser nu att det kanske blir 2+1/1+2 och då blir det andra siffror.

Jaja kundtjänst vet nog. Har någon kollat med dem?

Toppen