Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

Chrille

Medlem
Köper och köper, med årskort bokar man en biljett. Den blir normalt fullt flexibel, det står bokningsklass C på bokningssidan. Men om man är "otrogen" och anger LH som bonuskort så ändrades bokningsklassen till M Economy på boardingkortet.
 

NotRyan

Medlem
Köper och köper, med årskort bokar man en biljett. Den blir normalt fullt flexibel, det står bokningsklass C på bokningssidan. Men om man är "otrogen" och anger LH som bonuskort så ändrades bokningsklassen till M Economy på boardingkortet.

Om man har för avsikt att kreditera till Miles and More så skall man då alltså inte ange FFP i bokningen? Då lär det väl bli C på boarding-kortet, sedan får man retro-claima...

Eller blir det poäng för M om det står M (C) på biljetten?

Borde inte det funka?

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

1st_traveller

Ny medlem
Har bytt från EB till M&M för något år sedan - är som natt och dag! Dessutom vet man ju inte hur länge SAS finns kvar...

Har varit Guld hos SAS i 12 år och blev HON Circle medlem på LH, den service som erbjuds HON medlemmar är något som SAS aldrig kan erbjuda även om de skulle försöka. Lufthansa är bland de bättre på att ta hand om sina bättre kunder. Är i dagsläget guld på BA, SAS, Emirates och LH.
 

nilsson

Medlem
Jag har inte rest så mycket med *A på senaste tiden, så jag kommer inte upp i återkvalificering av Senator i M&M. Jag fick just ett brev från dem där de erbjuder återkvalificering för 2000 EUR. Frågan är om det går att flyga ihop Senator för det priset...
 
Toppen