Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019

Här vill jag haka på:

Anses Point-earnerinnehavaren som att hen har ett eget SAS Eurobonus Mastercard?
Svar: Ja.

Har nämligen idag ett Pointererkort men inget eget konto hos SEB/MC.
Ringde kundtjänst och frågade om jag kunde signa upp för ett eget för att tjäna 10 000 poäng på ett Premiumkort. Svaret var nej. Man får inte ha varit kund de senast två åren och man räknas som kund som Pointearnerinnehavare fastän man som Pointearnerkund inte är betalningsansvarig. Tvärtemot AMEX...
Funderar på HUACA...
Kundtjänst har fel. Ansök och du kommer få poäng. 99,99% säkert.

Kundtjänst har fel. Ansök och du kommer få poäng. 99,99% säkert.
Ansökte på nätet idag och fick nej med hänvisning till att jag redan har en SAS EB MC produkt...
Ringde kreditavdelningen som tryckte igenom ansökan, så nu är kortet på väg... Återkommer om det blir några poäng! Tänk att det alltid är olika besked när man ringer om sånt här...
BC brukar dock alltid ha rätt!

Har både Curve och Revolut korten, som jag förstått det gör ni 10k insättning till Revolut per dag under kampanjperioden? Förstår inte riktigt hur ni använder Curve sedan

Har både Curve och Revolut korten, som jag förstått det gör ni 10k insättning till Revolut per dag under kampanjperioden? Förstår inte riktigt hur ni använder Curve sedan

Jag har ännu inte provat detta själv, men tänker göra ett första försök till kommande kampanj. Jag uppfattar processen enligt följande:

Ladda Revolut så att lämpligt kapital finns vid kampanjstart -14 dgr. Det går såklart att fylla på mer under 14-dagarsperioden också.
Lägg transaktionerna som sker under 14-dagarsperioden på Revolut.
På kampanjens första dag kör du GBIT och flyttar alla transaktioner till SAS MC.
Klart!

Någon som redan provat detta får gärna fylla på eller rätta mig om jag har fel. Antar att man också måste ändra valuta beroende på transaktion för att undvika påslag. Kanske blir det dubbelt påslag för transaktioner under helger i utländsk valuta?

Antar att man sedan kan tömma Revolut på en del av den stora summa som blir kvar.

My 2 cents!

Som jag förstått det så är det viktigt att de båda underliggande korten i Curve är inställda på samma valuta (i inställningarna hos Curve alltså).

Good point! Bör man då undvika helgtransaktioner i utländsk valuta?

Säg att man har både Curve+Revolut inställt på SEK. Köp i USD en lördag innebär valutapåslag, sedan flyttas transaktionen till SAS MC under kampanjen - antar att det då är samma valuta som köpet gjordes i som flyttas dvs. SAS MC debiteras i USD och ger ytterligare ett valutapåslag?

10 000 kr / 24 timmar samt 24 000 kr / fyra dagar kan vara värt att tänka på. Så 8k per dag under den helgen om man vill maximera om jag förstår det rätt.

Någon som vet vem som är avsändaren av detta mail, kommer det från SAS (ej SEB)?

Valuta tror jag inte ni ska behöva tänka på om man handlar här hemma, både Revolut och SAS MC har ni väl satt som SEK inne i Curve.

Last edited:
Nyfiken funderar jag på vad GBIT står för?

Jag har ännu inte provat detta själv, men tänker göra ett första försök till kommande kampanj. Jag uppfattar processen enligt följande:

Ladda Revolut så att lämpligt kapital finns vid kampanjstart -14 dgr. Det går såklart att fylla på mer under 14-dagarsperioden också.
Lägg transaktionerna som sker under 14-dagarsperioden på Revolut.
På kampanjens första dag kör du GBIT och flyttar alla transaktioner till SAS MC.
Klart!

Någon som redan provat detta får gärna fylla på eller rätta mig om jag har fel. Antar att man också måste ändra valuta beroende på transaktion för att undvika påslag. Kanske blir det dubbelt påslag för transaktioner under helger i utländsk valuta?

Antar att man sedan kan tömma Revolut på en del av den stora summa som blir kvar.

My 2 cents!

Toppen