Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Funderar på ett Amex Elite nu när det är kampanj. En undran, de 20000 statuspoängen, får man dem per kalenderår eller är de kopplade till mitt eurobonusår? Har brytpunkt 1/8 på EB och det vore ju nästan för bra för att vara sant(och är det säkert också) om man får 20000p per kalenderår. Vad säger expertisen?
Du får dem oer intjäningsår. Vad är det för kampanj?

Antar att @Once56 menar "0kr i avgift de tre första månaderna" - då SAS har detta på sin förstasida just nu (iaf när man har ARN som hemmaflygplats och hemsidan på svenska) - Mao den vanliga kampanjen som alltid existerar i princip :)

Förtydligande av @Hafermanns svar - Du får dem en (1) gång om året. Tidpunkten för detta är beroende på när du skaffar ditt Amex Elite. Det är alltså inte kopplat till ditt intjäningsår hos Eurobonus.

Förtydligande av @Hafermanns svar - Du får dem en (1) gång om året. Tidpunkten för detta är beroende på när du skaffar ditt Amex Elite. Det är alltså inte kopplat till ditt intjäningsår hos Eurobonus.
För att tydliggöra att jag förstått rätt, om jag tecknar nu i september får jag alltså 20000p. Nästa 20000p trillar in i september nästa år? Ej kopplat till kalenderår alltså.

För att tydliggöra att jag förstått rätt, om jag tecknar nu i september får jag alltså 20000p. Nästa 20000p trillar in i september nästa år? Ej kopplat till kalenderår alltså.
Ja precis

Bör komma ihåg september, men kan också komma i augusti eller oktober då det inte är helt fast när man får det, kan diffa några veckor fram och tillbaka.

Så är det. Ber om ursäkt för min otydlighet.

Hallå,

Här kommer en liten ”fulfråga”, har idag Amex EB Premium men tänkt byta till Elite i september då mitt SAS-år börjar 1 SEP och det kan vara skönt att få de där 20.000 i början på ens SAS-år tänker jag. Finns det något sätt att få rekryteringsbonusen igen trots att man fick den (12.000p eller vad det var) när man skaffade Premium? Kommer ju byta oavsett men vore ju inte helt fel att få en skjuts med extrapoäng i samma veva.

Vänligen,

Hallå,

Här kommer en liten ”fulfråga”, har idag Amex EB Premium men tänkt byta till Elite i september då mitt SAS-år börjar 1 SEP och det kan vara skönt att få de där 20.000 i början på ens SAS-år tänker jag. Finns det något sätt att få rekryteringsbonusen igen trots att man fick den (12.000p eller vad det var) när man skaffade Premium? Kommer ju byta oavsett men vore ju inte helt fel att få en skjuts med extrapoäng i samma veva.

Vänligen,
Det brukar inte vara något problem alls! Fyll bara i anmälan sanningsenligt och berätta att du redan har ett kort är mitt tips.
Här finns värvningstråd: Amexvärvning genom Businessclass | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(Om du inte redan har någon annan som värvar :))

Hallå,

Vänligen,
Ja det går bra, använd värvningslänk.

Det brukar inte vara något problem alls! Fyll bara i anmälan sanningsenligt och berätta att du redan har ett kort är mitt tips.
Här finns värvningstråd: Amexvärvning genom Businessclass | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(Om du inte redan har någon annan som värvar :))

Tack för svaret, då kör jag på det! Har ju inletts med bra hjälp här så jag kan skippa att låta en kollega rekrytera mig igen och låta någon härifrån göra det istället :)

Finns det några erfarenheter av hur länge man måste ha kortet för att få behålla sina 20000 baspoäng? Har planerat att skaffa kortet främst för att få in baspoängen, men sedan även tjäna in en 2-4-1, som kanske tar, 4-6 månader, sedan tänkte jag säga upp kortet.
Finns det någon minimumtid man måste äga kortet, för att få behålla baspoängen?

Toppen