Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Se ovan. Du kan läsa mer på SAS om deras bokningsklasser på longhaul

Poängtabeller | SAS

Välj "Tjäna poäng med SAS" i dropdownmenyn.

Exempel
Boston, New York SAS Go
3 000
(Q, V, W, K, L, T, O, U, G)

SAS Go Flex
4 000
(E, M, H)

SAS Plus Saver
4 000
(B, P, A)

SAS Plus
6 000
(Y, S)

SAS Business Saver
6 000
(Z)

SAS Business
9 000
(C, D)
Tack!
Med andra ord finns där 2 SAS plus tillgängliga, men ingen business?
 
Tack!
Med andra ord finns där 2 SAS plus tillgängliga, men ingen business?
Det finns 2 plus till försäljning och inga business. Det säger mindre än man tror om hur många platser det finns. De kan ha överbokat och det finns förre, de kan ha blockat en del platser för att hantera ombokning från något annat flyg där man misstänker problem, osv osv osv.
 
Det finns 2 plus till försäljning och inga business. Det säger mindre än man tror om hur många platser det finns. De kan ha överbokat och det finns förre, de kan ha blockat en del platser för att hantera ombokning från något annat flyg där man misstänker problem, osv osv osv.
Okej så det skulle teoretiskt sett kunna vara så att där finns fler platser än som visas och att dessa sedan visar sig inte behövs till det som tanken var från början (t.ex. som du skrev ombokning från annat flyg). Och dessa biljetter släpps sedan för upgrade?
 
Okej så det skulle teoretiskt sett kunna vara så att där finns fler platser än som visas och att dessa sedan visar sig inte behövs till det som tanken var från början (t.ex. som du skrev ombokning från annat flyg). Och dessa biljetter släpps sedan för upgrade?
Så kan det vara. Det kan också dyka upp sista minuten tex om någon som var bokad I business missar sin connection eller helt enkelt inte kommer till gate i tid. Har hänt mig mer än en gång att jag fått sista platsen i business efter att helt enkelt ha väntat till de precis skulle stänga dörrarna och då markerat en annan som misconnect. (och någon gång har den personen dykt upp och då har jag fått gå och sätta mig på ordinarie platsen längre bak)
 
Så kan det vara. Det kan också dyka upp sista minuten tex om någon som var bokad I business missar sin connection eller helt enkelt inte kommer till gate i tid. Har hänt mig mer än en gång att jag fått sista platsen i business efter att helt enkelt ha väntat till de precis skulle stänga dörrarna och då markerat en annan som misconnect. (och någon gång har den personen dykt upp och då har jag fått gå och sätta mig på ordinarie platsen längre bak)

Så i teorin har man större chans för upgrade i Gate om man väntar till Last Call?
 
Så i teorin har man större chans för upgrade i Gate om man väntar till Last Call?
Nej man registrerar sig på listan så fort som möjligt (incheckning, lounge, service desk, gate - vilken som kommer först där man är). Men det händer att man inte får besked förrän precis innan last call, och om man redan gått på med sitt gamla boarding kort då så får man den inte. Jag brukar fråga I gaten om det finns någon chans om jag väntar..
 
Nej man registrerar sig på listan så fort som möjligt (incheckning, lounge, service desk, gate - vilken som kommer först där man är). Men det händer att man inte får besked förrän precis innan last call, och om man redan gått på med sitt gamla boarding kort då så får man den inte. Jag brukar fråga I gaten om det finns någon chans om jag väntar..
Vad gäller anmälan till listan/kolla om upgrade.

Är det bäst att gå till service desk eller in-checkning först?
 
Vad gäller anmälan till listan/kolla om upgrade.

Är det bäst att gå till service desk eller in-checkning först?
Service desken finns air side så check in lär du hitta först. Brukar emellertid vara service desken du ska prata med, men med charm och glimmande kort kan ibland både check in och lounge vara behjälpliga.
 
Service desken finns air side så check in lär du hitta först. Brukar emellertid vara service desken du ska prata med, men med charm och glimmande kort kan ibland både check in och lounge vara behjälpliga.

Det här är så tramsigt. SAS borde göra en lista för de som önskar uppgradera sig och sedan prioritera utifrån status vem som har företräde till uppgradering inte vem som är tidigast på flygplatsen eller vem som är charmigast. Startar du resan på annan flygplats än den där longhaul flyget går ifrån har du oftast ingen suck så vida du inte bokar in en jätte layover...
 
Service desken finns air side så check in lär du hitta först. Brukar emellertid vara service desken du ska prata med, men med charm och glimmande kort kan ibland både check in och lounge vara behjälpliga.
Okej, fick för mig att SAS har en service desk vid check in på Kastrup. Tänkte om man kunde gått till dom.

Men då får man testa charma vid incheckning.
 
Toppen