Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Peter G

Medlem
SK053 nu idag kl 19.00.
Sitter på rad 6 i Plus. Personal 3st kommer ut och serverar i Plus. Av okänd anledning frågar dom vad vare resenär önskar utan att ens upplysa om vad som finns (klassiska 2 smaker polarrulle osv). När de kommer till 5F är det en väldigt hungrig kille som vill ha polarrulle, vitt vin, chokladboll och några saker till. Crew som tar upp beställningen blir stressad och drar vagnen förbi 6 och till rad 7 och säger till sin kollega vid rad 4 att hon får ta hand om 5F. Därefter går även hon förbi rad 6 och tar rad 8.
Jag och de övriga på rad 6 blir lite paffa. Jag trycker på service knappen. Inget händer. Efter en stund kommer någon men går då till 5D och beklagar sig och tar beställning av honom. Jag försöker få ögonkontakt men hon försvinner in i gallyt. Jag får aldrig hjälp,
Sen kommer de ut och tar skräp och frågar till min förvåning om jag har skräp...

Jag är till 99.99% stolt över sas cabin crew, men idag blev allt fel...
 

sandek

Medlem
Hur mycket tycker du att du borde ha fått?
Om jag inte kollade fel så kostade ANA typ 9-10k och gav 100%. Minns dock inte vilken flygplats i europa och exakt antal miles, men lär väl nå upp mot 10k totalt.
Du kan ju välja att köpa Go Pro istället för Go Smart och tjäna 11.100p istället? Den biljetten kostar 13.943 SEK.
Absolut. Kan ju också köpa Business och tjäna ännu mer, men det ändrar inte det faktum att 5800p är kass. ;)
 

fly4fun

Medlem
Det är USELT av SAS att ge 5800p för GOT-NRT t/r när resan kostar 12500kr...

Det finns biljetter hos SAS som ger MYCKET sämre valuta för pengarna.

upload_2019-8-15_23-35-2.png
 

Tonton

Medlem
Det är USELT av SAS att ge 5800p för GOT-NRT t/r när resan kostar 12500kr...

Jag håller med dig om att det är en dålig intjäning, men altjämt inte uselt. Det är marknaden som styr helt enkelt.


Om jag inte kollade fel så kostade ANA typ 9-10k och gav 100%. Minns dock inte vilken flygplats i europa och exakt antal miles, men lär väl nå upp mot 10k totalt.

Absolut. Kan ju också köpa Business och tjäna ännu mer, men det ändrar inte det faktum att 5800p är kass. ;)

Som jag skrev ovan, marknaden styr, och om poängen är superviktig för dig så kunde du ju valt ett alternativ med ANA + positioneringsflight (som då fortfarande troligtvis hade varit billigare). Men tydligen prioriterade du "snabbare/rakare" flight istället för poängen ;)

M.a.o - nej, jag håller inte med dig. Och detta kommer ändå från en av de på forumet som drabbats "värst" av devalveringen (RIP ungdomsbiljetter....).
 

bankb

Medlem
Fick veta just nu av SAS att man kan få vänta uppemot 4 månader innan de tar sig an ett reklamationsärende.. det är så att man baxnar ,(

Fick precis svar på en claim jag skickade in i förrgår kväll vid 18.00, så 36h till Svar. Resan som det gällde var i tisdags kväll.

Så under 60 timmar från avgångstid på det försenade flyget tills 25000 EB på kontot är absolut en hastighet som gör mig som kund nöjd.

Bra jobbat SAS!
 

LPC123

Medlem
Fick precis svar på en claim jag skickade in i förrgår kväll vid 18.00, så 36h till Svar. Resan som det gällde var i tisdags kväll.

Så under 60 timmar från avgångstid på det försenade flyget tills 25000 EB på kontot är absolut en hastighet som gör mig som kund nöjd.

Bra jobbat SAS!
Men nu blev det väll fel tråd? :)
Detta var ju glatt och positivt i en neggo tråd :)
 
Toppen