Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Nej, och jag hade den erkänt duktiga Kristina. Det fick bli två enkelbokningar. Enda lösningen att få det i samma bokning var att avboka den befintliga bokningen.
Ok surt. Blir nog samma för vår del alt så behåller vi ARN-OSL-MUC-MAD. Känns lite trist att punga ut 36 000 till poäng + 1 600 kr i skatter och avgifter för att få bort ett ben.

Jag noterar då även att ARN-BKK vissa dagar trafikeras av 744 istället för 77W. Får man 747 så innebär väl att det är de gamla First-stolarna som är Recliner? Verkar som det är läge att hitta alternativ rutt.
Varför ska du boka om? Med största sannolikhet säljer de inte first på dessa avgångar, dvs du kan betala för Business men få en first stol med business servering. Om du inte hamnar i nosen kan du ta övervåning, ser det som win win och klart bättre än B777. Det behöver inte vara gamla first stolarna, kan även vara nya First på vissa avgångar.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air China, SAS, Lufthansa, ANA
Kabinklass: Plus, C, F
Avreseort: Hong Kong
Destination: Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 97.500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2446kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2019
Bokad: Augusti 2018

Ringde in på chans för att hitta nån kul hemresa till Sverige innan jul, målet var SQ F eller NH F.
Inget napp på SQ F på varken LHR, ZRH eller FRA. Däremot en träff på NH F på vägen tillbaks till HKG.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
HKG-PEK - Air China - A321 - Business
PEK-CPH - SAS - A330 - Business
CPH-ARN - SAS - A321 - Plus
//Destination//

Utresan: Passar väldigt bra då jag går av nattskiftet 08.00 och kan flyga direkt till Peking kl 10.30.
Kommer sova bra på vägen till Sverige :)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-HAM - SAS - CRJ9 - Plus
HAM-FRA - Lufthansa - A321 - Business
/Ofrivillig övernattning/
FRA-HND - All Nippon - B773 - First
NRT-HKG - Air Japan("NH") - B767 - Business

Återresan: NH F!! Sjukt bra! Avgångstid kl 11 passar också bra från Frankfurt men tyvärr ingen anslutning från Stockholm på FM så blir en ofrivillig natt på FRA. Hoppas nåt morgonflyg dyker upp!

Landar Haneda vid 06.55 den 21 december och tyvärr ingen bra anslutning till HKG utan 12h i Tokyo med flygplatsbyte och spendera sista flygningen i en trött 767..
Har lagt bevakningar på direktflyg med NH och även via Singapore.

Försökte idag att boka om hemresan från:
ARN-HAM-FRA-HND/NRT-HKG till:
ARN-HAM-FRA-HND/NRT-SIN-HKG

Men fick nej på unreasonable routing,
HUACA eller är den för orimlig?

Försökte idag att boka om hemresan från:
ARN-HAM-FRA-HND/NRT-HKG till:
ARN-HAM-FRA-HND/NRT-SIN-HKG

Men fick nej på unreasonable routing,
HUACA eller är den för orimlig?
Enligt mig är det unreasonable, dels är det en omväg via Tokyo (som de dock godkänner), sen är det ytterligare en omväg via Singapore och där säger de stopp. Hade Singapore varit destination och du gör ett stopp i Hong Kong på vägen hade de troligtvis gått igenom.
Testa HUACA, men risk för att den där är att tänja på gränserna för mycket.

Toppen