Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

ZZZebra

Medlem
Kollade nu i september då jag skall flyga och då verkar det vara 747 vissa dagar (kollat på Expert Flyer och på Thais bokningssida). Och det är TG960 och non-stop till ARN.

Är ju nästan alltid 77W, har varit 772 vid några enstaka tillfällen i somras men blev förvånad när jag såg att de flyger med 747 vissa dagar.

upload_2019-8-11_2-48-40.png


Har fått flera meddelanden från SAS (SMS/mejl) om ändringar så antar att de håller på med något. Tar jag upp seat map så är det dock fortfarande 77W.
 
Last edited:
Det har gått sådär skulle jag säga. Har enbart fått 'goddag yxskaft-svar' från mina upprepade kontakter med guldsupporten.

Var i kontakt med Tallinn varje dag förra veckan för att se om något hade öppnats upp och fick därifrån väldigt olika svar från handläggarna gällande hur länge jag kunde vänta med att hitta ett leg mellan ARN-MUC. Ett par handläggare sade att jag kan vänta hur länge jag ville och rådde mig till att vänta tills direktflyg dök upp då jag kunde göra en kostnadsfri ändring.

Men vid senaste kontakten i fredags så upplyste agenten om att jag måste boka senast den dagen för annars skulle hela bokningen avbokas. Jag hade då hittat en resa via Oslo med SAS plus som jag kände mig nödgad att ta. Så just nu ser min utresa ut som följer:

ARN-OSL - SAS Plus
OSL-MUC - SAS Plus
MUC-MAD - LH Business
/övernattning/
MAD-BOG - Avianca Business
BOG-EZE - Avianca Business

Inte optimalt med tidigt morgonflyg och ett extra stopp i Oslo men det var det bästa som fanns tillgängligt. Enligt Tallinn blir det ombokningsavgift om jag skulle vilja boka om denna igen. Nu hoppas jag på att det kommer att öppna upp sig med direktflyg med Lufthansa Business / First mellan FRA-EZE när det närmar sig.
Upptäckte precis att det dykt upp lediga platser på ARN-ZRH-MAD med Swiss i business på mina datum. Har försökt boka via EBG-supporten två ggr men de hänvisar till Tallinn. Är det bara att byta i det sura, hänga på låset på mån morgon och hoppas platserna finns kvar eller finns det ngt mer kreativt sätt att säkra platserna som jag missat? Har tillräckligt med poäng + en till voucher att nyttja för att boka platserna via SAS hemsida. Men att slå ihop bokningar är det väl ingen som lyckats med?
 

Canadien

Medlem
Upptäckte precis att det dykt upp lediga platser på ARN-ZRH-MAD med Swiss i business på mina datum. Har försökt boka via EBG-supporten två ggr men de hänvisar till Tallinn. Är det bara att byta i det sura, hänga på låset på mån morgon och hoppas platserna finns kvar eller finns det ngt mer kreativt sätt att säkra platserna som jag missat? Har tillräckligt med poäng + en till voucher att nyttja för att boka platserna via SAS hemsida. Men att slå ihop bokningar är det väl ingen som lyckats med?

Boka den utan voucher med SAS på telefon, ring sedan Tallinn på Måndag för att applicera vouchern.
 
Boka den utan voucher med SAS på telefon, ring sedan Tallinn på Måndag för att applicera vouchern.
Sorry skrev lite otydligt tidigare. Saknar tyvärr 11 000 poäng för att boka den utan voucher. Går det att boka med ny voucher med SAS på tel, ringa Tallinn och be de ta bort den nya voucher och slå ihop med tidigare bokning?
 

Canadien

Medlem
Sorry skrev lite otydligt tidigare. Saknar tyvärr 11 000 poäng för att boka den utan voucher. Går det att boka med ny voucher med SAS på tel, ringa Tallinn och be de ta bort den nya voucher och slå ihop med tidigare bokning?

Går inte att slå ihop bokningar vad jag vet. Vänta till på måndag eller köp 11000 poäng av SAS för 2.200:-
 
Ringde Tallinn precis. De hittar platserna med Swiss ARN-ZRH-MAD men kan inte lägga till dem till min existerande bokning. Någon som har någon idé om lösning för detta problem?
Varför kan de inte lägga till detta till din existerande bokning? Är det samma problem jag precis har, att de syns om de inte är inne på din bokning, men så fort de
 
Toppen