Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

squeezen

Medlem
Har inte orkat ringa än, var en ren FlyPremium i Business för 60k till US. Flyttade den till Mars 2020 så länge.
ok, min var bokad under den förra % kampanjen så riktigt billig, trodde kanske det var anledningen till strul men då vet jag.
De löste det på 0-tid på telefon iaf.

Jaha, då är det nåt fel bara, det fixar jag härifrån. haha sjukt.
Intressant också (jag hatar telefonkö), att jag testade chatten, 10 pers före, tycker den brukar vara slö. Så ringde in också. Knappade förvisso in EBG numret men via telefon hade de svarat och löst problemet och när jag lade på var det fortfarande 7 pers i kö på chatten...
 

P-L

Medlem
Tämligen säker att det är A380 - gamla suites - som har blivit bokad på den sträckan :)

När jag bokade förra året var det inga problem att välja 777-avgången (fanns två olika avgångar per dag). Jag föredrog den senare A380-avgången så det blev aldrig aktuellt med 777.
 

Brandten

Medlem
Exakt samma här. Segt. Har satt lite rutter på bevakning men ser inte så ljust ut just nu. Med OZ borta och SQ SIN-CPH borta så finns det inte så mycket annat än TG i F från Europa till Asien för 2 personer... får hoppas på LH 14 dagar innan eller TG från någon av de andra städerna.

NH har väl en del F platser till/från både FRA och LHR.
 

ZZZebra

Medlem
Mycket strul med TG just nu verkar det. Har flera bokningar som är påverkade:

1. Av någon anledning så bumpas jag fram en dag i höst på sträckan BKK-ARN, tittar jag på Thais hemsida så går flighten som vanligt men de har ändå bokat om mig till dagen efter. Ingen ändring av bokningsklass utan är kvar i C. Någon som har en teori varför man gör detta?

Jag noterar då även att ARN-BKK vissa dagar trafikeras av 744 istället för 77W. Får man 747 så innebär väl att det är de gamla First-stolarna som är Recliner? Verkar som det är läge att hitta alternativ rutt.

2. Jag blev också av med ett segment i TG F BKK-CDG i vinter, där jag blev nedgraderad till C. Beror ju som andra redan rapporterat på equipment change, utresan via FRA har klarat sig och verkar som man ska undvika TG i F från CDG. Här kliar jag mig i huvudet rätt ordentligt om jag skall försöka hitta ny F eller inte. De råkade nämligen ta klart för lite poäng för hela resan (har fyra segment i F) och bokar jag om lär jag även få betala korrekt antal poäng.
 
Toppen