Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Precis vad jag brukar säga till den som inre kan fälla stolen framför pga mina knän. De är där de där, skäll på flygbolaget. De kan justera sätesavstånden, det är mycket svårare för mig att skruva av benen.
Du kan åka business...

Detta är en sådan diskussion ingen kommer vinna och båda sidorna kommer ligga i skyttegravarna och kasta ut sina argument.

Du kan åka business...

Detta är en sådan diskussion ingen kommer vinna och båda sidorna kommer ligga i skyttegravarna och kasta ut sina argument.

Ja, eftersom vi alla vet hur vanligt förekommande business med extra plats är inom Europa. Försöker självklart alltid boka bulkhead eller nödutgång. Mest för min egen skulle men det händer inte sällan jag blir fast i en helt vanlig sätesrad.

Jag är överens på båda punkterna, sen återstår det att se om säteskoncept som SkyRider 2.0 implementeras i min livstid...

Man ska självklart inte våldsamt fälla tillbaka sätet, men jag tycker inte heller att den som sitter bakom nödvändigtvis har vetorätt. ”Är det ok om jag fäller tillbaka sätet för att vila?” ”Nej tyvärr, jag behöver utrymmet för att jobba”. Sten, sax, påse?
Min livsfilosofi är att om något som jag gör för egen tillfredställelse, något som inte är nödvändigt, orsakar någon annan obehag, så avstår jag hellre att göra det. Har lite svårt för att i alla lägen agera egoistiskt.

Det är för övrigt lite samma grej som armstödet till mittenstolen. Ger av förklarliga skäl alltid armstödet till den som sitter i mitten, även om armstödet tillhör båda stolarna.

Last edited:
Min livsfilosofi är att om något som jag gör för egen tillfredställelse, något som inte är nödvändigt, orsakar någon annan obehag, så avstår jag hellre att göra det. Har lite svårt för att i alla lägen agera egoistiskt.

Det är för övrigt lite samma grej som armstödet till mittenstolen. Ger av förklarliga skäl alltid armstödet till den som sitter i mitten, även om armstödet tillhör båda stolarna.
Även på en 14 timmarsflight? Och är det inte alltid mer eller mindre obehag när personen framför en fäller sätet? Som alla filosofier låter det fint när det sägs men är ihåligt i verkligheten. Jag låter bli att klaga också och låter bli att fälla sätet, men jag kallar det att vara svenskt konflikträdd ;)

Även på en 14 timmarsflight? Och är det inte alltid mer eller mindre obehag när personen framför en fäller sätet? Som alla filosofier låter det fint när det sägs men är ihåligt i verkligheten. Jag låter bli att klaga också och låter bli att fälla sätet, men jag kallar det att vara svenskt konflikträdd ;)
Som jag skrev tidigare så syftar jag på kort och medium, med trångt mellan stolsraderna. Sätter mig inte frivilligt i ekonomi på longhaul.
Är för övrigt stolt över det svenska kulturideal där hänsyn och respekt framhävs. Är inte allt för förtjust i den sent importerade totalegoismen. Individualism är bra men inte på bekostnad av hänsyn och ödmjukhet.

Ett fenomen som jag ser mer och mer, som jag blir totalt galen på är alla som ska gå runt och ha videosamtal med folk på högtalare!
Jag vill inte höra hela ert samtal, dessutom inte från en maxad mobilhögtalare :mad:

Senast nu i loungen har jag haft två suttit bra läge vid olika tillfällen och haft videosamtal, det är bara dom som hörs i hela loungen.
Och det är inte så att dom ska visa något utan stundtals så håller dom nästan för kameran...

Som jag skrev tidigare så syftar jag på kort och medium, med trångt mellan stolsraderna. Sätter mig inte frivilligt i ekonomi på longhaul.
Är för övrigt stolt över det svenska kulturideal där hänsyn och respekt framhävs. Är inte allt för förtjust i den sent importerade totalegoismen. Individualism är bra men inte på bekostnad av hänsyn och ödmjukhet.
Lite osäker på om du av hänsyn och respekt till den som sitter framför är ok med att de fäller sätet? Eller om du menade att de skall låta bli? ;)

Det enda jag nog stör mig på på planet är när folk trycker sig upp i mittgången när man har rest sig upp och väntar på att gå av. Jag sitter altid på aisle, och reser mig upp när lampan släckts för att ta ned handbagaget, göra mig klar för att stiga av och för att sträcka på mig, det blir ju lätt lite stelt när man suttit några timmar. Då är det irriterande när folk verkar övertygade om att det får plats en eller ett par personer till precis där jag står...;)

Toppen