Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Tidigare i veckan så bokade jag om första flighten till ARN-MUC-FRA med Lufthansa i business. Idag dök det äntligen upp platser med Lufthansa i first till PEK, så nu har jag gjort min sista (?) ombokning.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Singapore Airlines, Thai Airways, ANA, SAS
Kabinklass: First/Business
Avreseort: ARN
Destination: SIN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 112 500 (amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2154kr (plus 150 + 150 kr i avgift för ombokning)
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Augusti 2019
Bokad: Juli 2019

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
ARN-MUC - Lufthansa - A320 - Business
3h 45m
MUC-FRA - Lufthansa - A321 - Business
4h 15m
FRA-PEK - Lufthansa - B747 - First
8h 5m
PEK-SIN - Singapore Airlines - A380 - First
13h 25m (hotell)
SIN-BKK - Thai Airways - A350 - Business
9h 0m
BKK-HND - Thai Airways - B747 - First
4h 20m
HND-FRA - ANA - B777- First
3h 25m
FRA-ARN - SAS - A320 - Economy
Snyggt! Det var länge sen man såg en bokning med 4 olika F här, blir inte mycket bättre än så!

Snyggt! Det var länge sen man såg en bokning med 4 olika F här, blir inte mycket bättre än så!
Nej det blir nog faktiskt inte det. Snyggt!
Försökte mig på liknande en gång men också med ett Air China F ben men både PVG och (läs eller) PEK skapar problem iom byte i "fel zon" för många gånger om man ankommer/avgår Asien med Lufthansa eller Thai.

Även platser som inte syns på Awardfares?

Ja! Mig veterligen så finns det ingen program som visar tillgänglighet på SIN-PEK-SIN i SQ F online. På AwardFares kan du se det som går att se online, det vill säga Economy och Business. Skulle något bolag börja visa SQ F online, så skulle det visas på AwardFares - men tyvärr är det omöjligt ju nu :(

Är inbokad på ARN-BKK-DPS med Thai Airways i business. Nu ser det ut som det har öppnat upp sig med FRA-BKK med Thai Airways i första klass. Har aldrig testat första klass tidigare. Tycker ni att det är värt att lägga poängen till att uppgradera? Hur stor skillnad är det på Thai Airways i business och första klass? Reser med sambo + infant och har haft som prio att ha så få stop som möjligt. Vid ombokning skulle det tillkomma ett ben på resan = ARN-FRA-BKK-DPS.

Hemresan är bokad i business med Turkish: DPS-IST-ARN. Här har jag inte hittat några alternativ i första klass.

Ja! Mig veterligen så finns det ingen program som visar tillgänglighet på SIN-PEK-SIN i SQ F online. På AwardFares kan du se det som går att se online, det vill säga Economy och Business. Skulle något bolag börja visa SQ F online, så skulle det visas på AwardFares - men tyvärr är det omöjligt ju nu :(

Kanske har varit uppe, men det enda sättet om man vi ha en hint om det finns lediga är väl att kolla på Singapore Airlines egen sida. Men detta garanterar ju inte att platserna går att komma åt via andra program. Just nu kommer jag inte in på M&M sida, men där kan jag också tänka mig att man skulle kunna se tillgång.

Även platser som inte syns på Awardfares?
Har du expertflyer få verkar F8 betyda att två
Platser finns, det stönde iaf överrens med ett stort antal datum i januari jag kollade på.
De släpper även bara på A380 (gamla suites) inte på 777 avgångarna. Jag tycker största problemet är bra anslutningar antingen från PEK vidare efter ankomst från EU eller om man vill ha SIN-PEK-EU så är det också svårt att få till bra connection i F utan låååång layover i PEK, vilket kanske är ok om vill se något i stan...

Toppen