Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Bankiren

Medlem
Det tråkiga är att jag har slutat att ”övertyga” mina bekanta om alla fördelar. Jag tycker att de flesta ignorerar alla fördelar... Jag tror att många har fostrats in i ett tankesätt att det inte finns några gratisluncher, och att det inte kan vara så mycket bättre.
 

gneken

Medlem
Det tråkiga är att jag har slutat att ”övertyga” mina bekanta om alla fördelar. Jag tycker att de flesta ignorerar alla fördelar... Jag tror att många har fostrats in i ett tankesätt att det inte finns några gratisluncher, och att det inte kan vara så mycket bättre.
Jag känner att många tror att man försöker lura på de någonting. Många tror att man måste spendera en hel förmögenhet samt att man aldrig kommer upp i de poäng som behövs.
 

McFace

Medlem
Jag har gått omkring och misstänkt att jag är kass på att förklara fördelarna med kort som Revolut (och för den delen Amex Eurobonus), men jag förstår att jag inte är ensam om att framstå som ett UFO alternativt MLM-skojare när jag försöker förklara varför man bör överväga att byta ut gammelbankens kort. Kul läsning!
 

Gargamel

Medlem
Jag tappar de flesta vid årsavgiften för Amex, de betalar hellre 300-400 kr för ingenting. Fintech kort orkar jag inte ens börja förklara "krångligt, då betalar jag heller för växlingen/uttaget"... och det är från personer med Amex eller liknande
 

Robert flysas

Moderator
Jag tappar de flesta vid årsavgiften för Amex, de betalar hellre 300-400 kr för ingenting. Fintech kort orkar jag inte ens börja förklara "krångligt, då betalar jag heller för växlingen/uttaget"... och det är från personer med Amex eller liknande

Visst är det märkligt. Tänk alla med ICA kort som endast ger lite checkar att handla för som ”bonus”. Även få förstår Coop o växla dessa poäng till SAS men det är lättare än att förklara Amex, Revolut etc. BC kanske skulle anordna kurser i detta :);)
 

Tonton

Medlem
Visst är det märkligt. Tänk alla med ICA kort som endast ger lite checkar att handla för som ”bonus”. Även få förstår Coop o växla dessa poäng till SAS men det är lättare än att förklara Amex, Revolut etc. BC kanske skulle anordna kurser i detta :);)
Nej nej, och återigen, nej.

Det ligger i vårt intresse att intresset inte blir för stort med kreditkort som ger bonuspoäng ;)
 

McFace

Medlem
Nej nej, och återigen, nej.

Det ligger i vårt intresse att intresset inte blir för stort med kreditkort som ger bonuspoäng ;)

Ja, fast nej.

Ju fler som intresserar sig för bonuspoäng desto intressantare är det för kortutgivare och butiker att locka med bonuspoäng.

Ett tankeexperiment: Låt oss säga att du är den enda Amex-kunden i Sverige. Hur många butiker tror du tar Amex då?

Ett till tankeexperiment: I bonuspoängens förlovade land, USA, tror du folk är mer eller mindre benägna att konsumera och efterfråga bonuspoäng än i Sverige?
 
Toppen