Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

84832-4a09366d9ede740a5aeb581b71a73814.jpg
När ANA kör caviar till en rätt så får man en sådan burk själv. Den är rätt liten. :)

Visst är det 10 grams burken? - Finns ju större också. Jag vill inte verka ogin på något sätt men en 10 grams burk Osietra kaviar (kan stavas på olika sätt) brukar väl kosta sådär 20-25 Euro - så jag gissar att drickat till var värt lite mer:)

Tyvärr är det ju numer (så vitt jag vet) omöjligt att få tag på Beluga. Jag minns med saknad den tid då Operakällaren serverade den för 70 kr/gram. (För att inte tala om hur billig den kunde vara i Sovjetunionen om man betalade med västvaluta.)

Ursäkta inlägget - jag vet att det är OT - men det vattnades i munnen på mig när jag såg bilden ovan.

När ANA kör caviar till en rätt så får man en sådan burk själv. Den är rätt liten. :)
Första gången jag har fått en burk på ANA och brukar alltid ha varit Caviar till förrätten när jag flygit tidigare med dom. Det är väl som sagt bara att fråga efter om inte annat.

Det blev lite soppatorsk igår efter allt flygande så jag däckade mest på rummet.
Måste checka ut 13 idag (om 75 minuter) vilket är lite drygt när hemresan börjar först ikväll vid 2130. Där är det mycket bättre på IHG kedjan jämfört med Hilton. De erbjöd mig att behålla rummet till 18 för 100$, känns inte värt det alls för en snabb refresh innan man drar till flygplatsen.

Ska försöka hålla lite uppdateringar under hemresan, men det kommer bara bli kortare stopp på flygplatser innan man är hemma efter drygt 24-30h flygande.

Sammanfattning av sista flighterna får bli när jag kommer hem.

Då ska sista etappen påbörjas.
Incheckningen på HNL blev lite speciell, först ska väskorna igenom någon agriculture check. Att sedan checka in 5 flighter verkade inte så vanligt, de fick manuellt skriva bagage tag (normalt blir det ju bara 2 taggar). Tog säkert 15 minuter att fixa detta.

Priority i security är bara att glömma. Nu lärde jag mig vad långa kön utanför terminalen är (noterade den när jag kom hit första gången), det är security kön som börjar ute vid bilarna. Gick relativt snabbt ändå, kanske 20 minuter så var man igenom.

American Airlines (och även JAL loungen) är ordentligt gömd, inga skyltar alls men de sa vid checkin att den var ovanpå foodcourten. Tog en stund innan jag hittade dörren med trappan upp. Loungen i sig är stor och näst intill folktom. Självservering av mat och all dryck (även alkohol).
20190729_193239.jpg

Boarding börjar om ca 1h och är duktigt trött nu, vill bara sova. Får se hur bra det går på flighten sen.

Flygningen till LAX var relativt händelselös, gick välja på 2 väldigt lätta måltider där nachos med tillbehör fick bli mitt val.
20190729_221059.jpg

Försökte sova så mycket som möjligt men dessa recliner stolar ombord lämnar en del att önska vad det gäller komfort. Man kommer dessutom för långt från väggen så det går inte luta sig dit heller.

Vi landade 30 minuter tidigt på terminal 5,en kort promenad till terminal 4 och Americans Flagship Lounge som hade ett riktigt bra utbud. Får vänta med de bilderna då internet är segare än ett 14.4 modem just nu. Tagit 10 minuter att ladda upp en bild här.

Toppen