Senaste nytt

Hjälp (total nybörjare) Göteborg-Melbourne med 2-4-1 +1för cash

Statusen är exakt densamma som igår när det kommer till antal platser.

Det faställer min tes. Expertflyer använder United Inventory för att visa availability. United och Eurobonus har inte samma tillgång. Det skiljer sig på många olika flighter, men speciellt Singapore Airlines. Utöver det så har United i princip inte någon tillgång alls på A350, A380 samt A330-ER (med undantag för vissa intra-asien och Asien-oceanien).

Awardfares söker program för program. Därav att Awardfares kan visa tillgången för respektive program.

Kan stämma till viss del men under en period när United inte visade Thai så fanns de alltid som sökbara på Expertflyer. Det tyder ju på att Expertflyer inte bara visar United inventory heller.

Fel och fel. Expertflyer har aldrig varit bra på SQ så det är nog snarare att SAS har lyckats med ett bättre avtal med SQ.

Mycket möjligt.
Det är ju dock en intressant dialog och bra att förstå då det finns en risk att man missar möjligheter om man inte tittar på "rätt" ställe.

Fel och fel. Expertflyer har aldrig varit bra på SQ så det är nog snarare att SAS har lyckats med ett bättre avtal med SQ.
Nu måste jag citera @Berglund och säga att jag älskar SAS för om vi tittar på nedanstående jämförelse så ser vi ett par intressanta saker när det gäller SQ.

1. SAS *A sökning visar tillgänglighet i Business Class för samtliga flighter mellan SIN och HKG den 29 NOV inkl. nya A380:n.
SAS_SIN_HKG.png

2. Vad visar United/Expertflyer etc.? Just det, bara tillgänglighet på två flighter.
SAS_SIN_HKG_united.png

SAS_SIN_HKG_ef.png

SAS Eurobonus har alltså tillsammans med Krisflyer, nästan exklusiv tillgång till vissa Businessclass säten på SQ. Undra på att Lucky på Onemileatatime klagar hela tiden på att SQ sällan släpper awards till partner-bolagen då alla platser går till SAS Eurobonus.

Nu måste jag citera @Berglund och säga att jag älskar SAS för om vi tittar på nedanstående jämförelse så ser vi ett par intressanta saker när det gäller SQ.

1. SAS *A sökning visar tillgänglighet i Business Class för samtliga flighter mellan SIN och HKG den 29 NOV inkl. nya A380:n.
Visa bifogad bild 95019

2. Vad visar United/Expertflyer etc.? Just det, bara tillgänglighet på två flighter.
Visa bifogad bild 95020

Visa bifogad bild 95021

SAS Eurobonus har alltså tillsammans med Krisflyer, nästan exklusiv tillgång till vissa Businessclass säten på SQ. Undra på att Lucky på Onemileatatime klagar hela tiden på att SQ sällan släpper awards till partner-bolagen då alla platser går till SAS Eurobonus.

Grym sammanställning. Andra tydliga exempel är sträckan SIN-BKK. Där har SAS i princip exklusivitet på vissa flighter, dagligen.

För de två personer som reser på awardbiljett i ca 40 dagar:
Finns alternativ med kortare/längre connections också.

Visa bifogad bild 94993

För den person som reser i cirka 25 dagar:
Utresan densamma, förutom första benet.
Totalkostnad: 32 870 SEK i Business
Visa bifogad bild 94994
Pratade med en nu men hon hittade inget med kortare vänttid. Vad var det för flighter? Finns det med bara 2 byten tillbaka för de med 2-4-1? Min mor börjar tyvärr knorra och få resfeber redan nu

Toppen