Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack.

Då förstår jag så skulle behöva höra 2 separata bokningar för 1 person st och applicera en voucher på varje. Man lär sig något varje dag!

Fast bara för att förtydliga:

Det kostar fortfarande lika mycket om du gör:

A. En (1) bokning för två (2) personer med en (1) voucher.

B. Två (2) bokningar för en (1) person med två (2) vouchers.

Vouchern ger dig 50% poängrabatt för upp till två personer. Så finns ingen anledning att slösa två vouchers på en sådan bokning. Förutsatt att poängen kommer från samma person.

Ja, fick till slut tag i Kristina (den andra?) och hon nämnde något om det. Det tog ett bra tag och jag hann bli bortkopplad en gång, men till slut så löste hon det iaf :). Riktigt bra service från hennes sida, men synd att de är så inkonsekventa :rolleyes:, det gäller verkligen att få tag i rätt handläggare.
Något tips om vad hon gjorde, så att man kan lära upp nästa handläggare?

Ibland kan det funka att boka baklänges, det gjorde den 2a kristina åt mig.
Nu hänger inte min hjärna med om det var samma problem jag hade förut.

Men jag så platser på sas, men Tallin kunde inte lägga till det på slutet av min boknin, det var sista legget som hon inte såg när vi skulle göra klart min bokning. Hon såg även platserna när hon inte aktivt var i min bokning som vi höll på med. Men dom fanns inte när vi igen var i bokningen.
Men om hon istället på eget initiativ började med sista legget först och sen byggde på "baklänges" då godkände systemet allt och alla platser fanns.

Självklart funkar bara detta trix när man gör bokningen första gången.

Men jag så platser på sas, men Tallin kunde inte lägga till det på slutet av min boknin, det var sista legget som hon inte såg när vi skulle göra klart min bokning. Hon såg även platserna när hon inte aktivt var i min bokning som vi höll på med. Men dom fanns inte när vi igen var i bokningen.
Men om hon istället på eget initiativ började med sista legget först och sen byggde på "baklänges" då godkände systemet allt och alla platser fanns.

+1 på att boka baklänges. Agenten jag pratade med hitta inte platser och sa direkt att ibland kan det funka att börja med sista leget och då funka det :)

Något tips om vad hon gjorde, så att man kan lära upp nästa handläggare?

Nu satt jag mest på hold och blev bortkopplad ;), så jag hängde inte helt med i vad som hände bakom kulisserna. Det jag gjorde andra gången var att fråga om den mest kritiska flighten först och sedan när de sett den i systemet säga att jag hade en bokning som jag ville ändra (det är kanske mer troligt att de anstränger sig om de själva sett att det finns tillgänglighet). Men jag tror ändå slutsatsen är att vissa handläggare är bättre än andra - särskilt de som heter Kristina :D

• Gilla
Reactions: Gus
Oklart om det är rätt tråd nu, men har för mig att man förut kunde få fram en kalender specifikt för en klass (t.ex. Plus) och söka på datum direkt i en kalender istället för att manuellt knappa in nya datum. Finns detta fortfarande eller är det skrotat?

Har någon koll på ungefärliga tider när South African släpper awards.

Mins päron hade bokat sin första award ever. Till sydafrika i business. På hemresan fanns bara CPT-ADD-VIE-CPH
Nu fick de mail om att ethiopian har ställt in ADD-VIE.

Vad måste de göra nu? Är resan i övrigt intakt och hur länge? Den är ju så att säga inte komplett i dagsläget.
Jag hittar inget bra i business hem (15 el 16/11, behöver ankomma CPH senast 17/11).

Inser att resan äger rum ”innanför” många bolags släpp men vet någon likt vi vet med SAS när mer biljetter normalt släpps?
Ska klart ställa larm på allt jag kan för att få notis och hjälpa dem. Känner mig lite ”skyldig”.

Någon som har kunskap om deras award släpp? Eller rentav hittar en bra lösning?
Tack

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har sett många som bokar så kallade open jaw med en destination och hem från en annan. Men går det även att göra samma på avreseplats? Och i så fall hur?

Hittar nämligen ut från ARN men hem från CPH. Och eftersom jag bor i södra Sverige kan jag ta mig till ARN med inrikes anslutning men på hemvägen landar jag hellre i CPH och ordnar egen transport därifrån.

Verkar inte fungera göra på hemsidan.
Om jag bokar online som två enkelresor, kan man då ringa in så att de slår samman dem och man därmed betalar dom ToR?
Eller om man ringer direkt, slipper man bokningsavgifter med tanke på att man inte kan göra det online?

Jag har sett många som bokar så kallade open jaw med en destination och hem från en annan. Men går det även att göra samma på avreseplats? Och i så fall hur?

Hittar nämligen ut från ARN men hem från CPH. Och eftersom jag bor i södra Sverige kan jag ta mig till ARN med inrikes anslutning men på hemvägen landar jag hellre i CPH och ordnar egen transport därifrån.

Verkar inte fungera göra på hemsidan.
Om jag bokar online som två enkelresor, kan man då ringa in så att de slår samman dem och man därmed betalar dom ToR?
Eller om man ringer direkt, slipper man bokningsavgifter med tanke på att man inte kan göra det online?
Du kan inte slå ihop två resor till en. Stämmer att det inte går att boka på hemsidan så du får ringa in och boka det i så fall. Du borde slippa bokningsavgiften

Är det bara jag som har problem med att SAS egna award fares sökmotor visar upp bonusresor som finns enligt deras kalender men i nio fall av tio när man klickar på datumet får man "Denna resa är tyvärr inte längre tillgänglig. Men du kan alltid försöka med ett annat datum eller en annan reseklass för att få bättre resultat!"

Händer även när man manuellt klickar i datum som inte finns så kan det dyka upp nått..

Last edited:
Toppen