Förmodligen inför nästa val...Var någonstans går smärtgränsen tro?
Klantigt. Har de kollat bakom soffan?Går bra för oss nu.
Första halvåret har flygplatsen tappat nästan 30% passagerare
Går bra för oss nu.
Första halvåret har flygplatsen tappat nästan 30% passagerare
- Utrikes ca 24% (6 000 pers)
- Inrikes ca 37%
Kan väl inte vara Frankfurt alla dessa 6 000 inte.
Var någonstans går smärtgränsen tro?
Det finns väl ingen smärtgräns för en kommunal flygplats. Det är väl bara att köra på, med eller utan passagerare.
Det måste vara en del tapp på våran flygplats i Norrköping också efter att BMI lagt ner. Vi har ju visserligen kvar chartern och Islandshästarna.
Norrköping försöker alltid intala för sej själv att man är logistikens Mekka. För det behöver man följande infrastruktur enligt kommunen:
- bra vägnät, vi har E4 och E22
- bra hamn, det har vi
- en bra flygplats, det har vi däremot inte. Har bara charter och inget flyg att skicka gods med.
Jag är enormt avundsjuk på grannstaden Linköping som fick KLM att etablera sej där. Norrköping var med och slogs, men tyvärr förlorade man linjen. Enligt en kontakt jag hade hos KLM var en av anledningarna att man hade för kaxiga förhandlare. Det var synd att KLM valde Linköping för rent infrastrukturmässigt har Norrköping en bättre flygplats.
Nu tror jag knappast det är avgörande om det blir någon extra mil att köra om man ändå ska vidare med lastbil. Det är sjukt konstigt att både Linköping och Norrköping har kvar sina flygplatser.
Pinnstolar. Så det går inte att gömma sigKlantigt. Har de kollat bakom soffan?
Det finns väl ingen smärtgräns för en kommunal flygplats. Det är väl bara att köra på, med eller utan passagerare.
Det måste vara en del tapp på våran flygplats i Norrköping också efter att BMI lagt ner. Vi har ju visserligen kvar chartern och Islandshästarna.
Norrköping försöker alltid intala för sej själv att man är logistikens Mekka. För det behöver man följande infrastruktur enligt kommunen:
- bra vägnät, vi har E4 och E22
- bra hamn, det har vi
- en bra flygplats, det har vi däremot inte. Har bara charter och inget flyg att skicka gods med.
Jag är enormt avundsjuk på grannstaden Linköping som fick KLM att etablera sej där. Norrköping var med och slogs, men tyvärr förlorade man linjen. Enligt en kontakt jag hade hos KLM var en av anledningarna att man hade för kaxiga förhandlare. Det var synd att KLM valde Linköping för rent infrastrukturmässigt har Norrköping en bättre flygplats.
Har Ericsson någon tillverkning i Linköping? Jag vet att de har ett stort FoU-center där, men inte någon industri?En f d kollega som kom från KLM flygfrakt ville hävda att Ericsson och daglig flygfrakt hade ett finger med i spelet.