Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Tack. Intressant video och jag är hyfsat lång men behåller nog min ändå. Man måste ju testa :p
Även jag är typ 1,90 så får väl se om man vill behålla Turkish från Panama i början på nästa år. Men får också möjlighet att testa stolarna mellan Singapore o Bali om 1 månad så får väl se. Dock ingen aning hur dessa stolar är jämfört med de som Avianca har i sin business på Dreamlinern. Tänker att service m.m. ska vara så pass mycket bättre på turkish att de ska vara värt de med kanske lite sämre stolar när de ändå är dagsflyg.
 
Även jag är typ 1,90 så får väl se om man vill behålla Turkish från Panama i början på nästa år. Men får också möjlighet att testa stolarna mellan Singapore o Bali om 1 månad så får väl se. Dock ingen aning hur dessa stolar är jämfört med de som Avianca har i sin business på Dreamlinern. Tänker att service m.m. ska vara så pass mycket bättre på turkish att de ska vara värt de med kanske lite sämre stolar när de ändå är dagsflyg.
I mitt fall så är det ju nattflyg på nästan 14h så ganska relevant just hur det är i liggande position. Men jag vet ju inte och i annat tycker jag inte TK är dåligt, ser fram emot att se nya IST och en bra tidtabell.
 
Dagens i-landsproblem men nu finns det även plats från frankfurt på A380 däremot "enbart" 2.45 h att roa sig i. Är det värt att byta från munchen och A340-600, 4,45 h i munchen?

Läste någon här som skrev runt 3h är lagom. Jag har ju rest själv så får bortse från 2h jobb i loungen med tillhörande kaffe etc. Ta sig dit från flyget 15, kika runt i loungen 15, 30-40 i baren med någon drink, 60 i badrummet, 60 på finmiddag, xx på transport till flyget.

Däremot hade jag personligen velat uppleva det stora badrummet på A380 i F med min bättre hälft så hon också får se...
 
Läste någon här som skrev runt 3h är lagom. Jag har ju rest själv så får bortse från 2h jobb i loungen med tillhörande kaffe etc. Ta sig dit från flyget 15, kika runt i loungen 15, 30-40 i baren med någon drink, 60 i badrummet, 60 på finmiddag, xx på transport till flyget.

Däremot hade jag personligen velat uppleva det stora badrummet på A380 i F med min bättre hälft så hon också får se...

Försökte på en ändring, men tallin såg ingen tillgänglighet även fast det fanns på united... De kunde dessutom inte se några business på sträckan. Vilket fanns på sas.se...
 
Försökte på en ändring, men tallin såg ingen tillgänglighet även fast det fanns på united... De kunde dessutom inte se några business på sträckan. Vilket fanns på sas.se...

Försök nr 2 gick också åt skogen, samma telefonist. Såg enbart business på sträckan även om united visade tillgänglighet. Hur ofta skulle ni säga att ni kan se tillgänglighet på united award search som ni inte har lyckats boka via tallin? Ska ge det en chans efter lunch och se.

Rättar mig själv, försvann från united också.
 
Last edited:
Försök nr 2 gick också åt skogen, samma telefonist. Såg enbart business på sträckan även om united visade tillgänglighet. Hur ofta skulle ni säga att ni kan se tillgänglighet på united award search som ni inte har lyckats boka via tallin? Ska ge det en chans efter lunch och se.

Rättar mig själv, försvann från united också.

Det är troligtvis married segments som spökar. Be Tallin att ta bort flighterna och sedan börja med det långa benet (FRA-JFK) innan de lägger till Skandinavien-FRA. Det har fungerat för mig.
 
Dagens i-landsproblem men nu finns det även plats från frankfurt på A380 däremot "enbart" 2.45 h att roa sig i. Är det värt att byta från munchen och A340-600, 4,45 h i munchen?

2.45 är lite lite tycker jag. Personligen gillar jag att ta det lugnt i FCL/T. Hinna med ett bad, prova lite champagne, sprit o mat. Ni kommer få det bra hursom .
 
Dagens i-landsproblem men nu finns det även plats från frankfurt på A380 däremot "enbart" 2.45 h att roa sig i. Är det värt att byta från munchen och A340-600, 4,45 h i munchen?
Jag hade personligen bytt till Frankfurt, FCT är en kul upplevelse och 2h45min räcker gott för lite lugn och ro. Ni kommer få ca 2h i loungen totalt.
A380 är ett roligare plan med tanke på storleken jämfört med A340 om du frågar mig.
 
Toppen