Ska försöka komma ikapp lite med rapporteringen från senaste dagarna, först ut Thai Airways från Peking till Bangkok i en A350-900.
Boarding var sen och vi fick inte gå ombord förrän ordinarie avgångstid.
Stolen är helt ok och för en dagflight är det absolut inga problem, blir ju dock lite instängt om man ska sova.

Innan takeoff serveras bubbel
Innan avgång tar de upp matbeställning samt vad folk vill dricka. Jag slumra dock till efter start, resan har väl tagit ut sin rätt och en heldag i värmen i Peking har satt sina spår och kan ju inte säga att man är på topp.
Blir väckt när maten ska serveras. Har valt köttet som var ok, lite överstekt men smakar helt ok.
Till efterrätt blir det lite ost
Somnar på nytt efter maten och sover sedan större delen av flighten till Bangkok.
Väl i Bangkok går immigrations fort, tar ut lite pengar (hutlös avgift på 220thb men orkar inte bry mig). Snabbt ner till taxibilarna och full fart utan bälte in till InterContinental där jag ska bo närmsta dygnet.
Var länge sedan jag bodde på ett InterContinental i Asien, och man blir verkligen inte besviken. Hade ett pris på 4400thb för en natt, som Spire Ambassador får jag uppgradering till ett bättre rum, frukost eller cocktail hours att välja på (cocktail hour var slut så blev frukost). 600thb som dras av på notan från restsuranger/barer eller minibar, samt en gratis drink i baren.
Rummet är helt ok, och sängen är nog den skönaste jag sovit i. Synd jag inte skulle stanna längre.

Snabbt ner till baren för min drink, hade ju hört rykte om att Bangkok blir torrkagt vid midnatt pga någon högtid och skulle så förbli i 2 dygn.
Börjar med min gratisdrink som får bli en negroni (
@Senator talar sig alltid varm om denna drink). Tyvärr faller den inte mig helt i smaken.
23:53 kommer personalen och informerar att efter midnatt serveras ingen alkohol på 2 dygn. Det var dock helt ok att beställa nu om jag skyndade mig. Fick bli en caipirinha och en GT på Thailändsk gin som var helt ok. Dessa två drinkar inklusive dricks och skatter blev 1000thb.
Morgonen efter ringer klockan vid 09:30 för frukost. Här blir man verkligen inte besviken, vilket utbud. Det är dock proppfullt så kunde knappt ta bilder av respekt för alla andra som var där.
Det finns dock kockar som gör det mesta på beställning samt flera stationer med färdig mat.