Senaste nytt

Kvinna öppnade dörr på SAS-flyg – 161 passagerare strandade

Det finns andra än besättningen som är bättre tränade att använda våld. Så länge det inte är uppenbar risk att någon ska skadas är det förmodligen smartast att låta personen öppna dörren och låta säkerhetspersonal ta hand om henne senare. Lite haltande jämförelse är att butiksägaren som blir utsatt för rån rekommenderas att lämna över prylarna och sedan låta andra stå för eventuella våldsinsatser.
Håller med, varför jag skrev "även utan våld" :)
 

Robert flysas

Moderator
Om nån av oss här på BC är med på en flight inom Europa och då SAS eller liknande, skulle någon hjälpa flygvärdinnorna/flygvärdarna ? I detta fall skulle det nog ev fungerat att hjälpt dom på något sätt. Sitter alltid på rad 1 eller 2 så fram förbi mig kommer de. Svårt med lagar o regler men samtidigt står det alltid att passagerare hjälpte till och alla tackar. Inte någon negativt......:rolleyes:
 
Om nån av oss här på BC är med på en flight inom Europa och då SAS eller liknande, skulle någon hjälpa flygvärdinnorna/flygvärdarna ? I detta fall skulle det nog ev fungerat att hjälpt dom på något sätt. Sitter alltid på rad 1 eller 2 så fram förbi mig kommer de. Svårt med lagar o regler men samtidigt står det alltid att passagerare hjälpte till och alla tackar. Inte någon negativt......:rolleyes:
Jag har fått fräsha upp mina gamla wushu kunskaper ett par ggr.
Med min flygnojja så kör jag hellre safe än följer några "lagar och regler"
 

JohanLG

Medlem
Blev nyfiken på hur man löser detta. Hur fungerar det med reparationer? Det står i en av artiklarna att SAS tekniker har lagat planet under natten. Jag antar att man måste ha flugit in både tekniker och en ny ”slide”. Undrar varifrån? Köpenhamn? Eller tar man hjälp av tekniker från annat bolag på närmare håll. Aten? Många frågor och nyfiken blir man ju.
SAS har avtal med LHT så det skickades nog en slide från FRA eller HAM, alternativt om det fanns en på plats som man lånade (låg sannolikhet) Sen köper man i regel MRO tjänster lokalt an en annan part 145 för själva installationen, gissar att Aegean har någon närvaro där
 
Toppen