Hej,
Någon som kan tipsa om vad jag bör göra nu?
Fick följande svar från BRA idag,
Tack för ditt biljettunderlag.
Jag har tittat igenom ditt ärende och ser att du kom iväg sent denna dag vilket jag självklart förstår orsakat besvär för dig, då du blev flera timmar sen till din slutdestination. Jag ser att din avgång TF377 försenades på grund av ett plötsligt tekniskt fel, något som inte kunnat förutses trots att alla rimliga åtgärder vidtagits. BRA har sett över möjliga åtgärder och försökt avhjälpa felet så snart som möjligt. Vi har gjort allt i vår makt för att förhindra och sedan avhjälpa felet och därför utgår ingen ekonomisk kompensation bortsett från ersättning av dina extrakostnader.
Eftersom du blev så pass försenad vill jag ändå gärna försöka kompensera dig. Jag vill därför gärna kompensera dig för förseningen med ett Resebevis. Resebeviset gäller för en enkel inrikesresa dvs. en enkel sträcka per resebevis, för att resa med mellanlandning behövs därför två st. resebevis. Dessutom är det är opersonligt, gäller för resa inom 4 månader från utfärdandedatum och det enda du betalar är skatt och moms (brukar röra sig om ca 130-190 kr per enkel resa/sträcka).
Jag förstår att detta inte ersätter tiden som du har förlorat men jag hoppas att det kan komma till nytta vid framtida resor. Du är självfallet fortsatt välkommen att reklamera och skicka in kvitto i original för eventuella extrakostnader.
Resebevisen bokas i mån av plats och därför rekommenderar jag att du är ute i god tid med din bokning. Återkom gärna med din adress om du finner detta intressant.
Jag hoppas att detta kan vara ett bra alternativ för dig!
Önskar dig en fin dag!