Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Jo, det hade varit ett alternativ. Åker dock med en mini, så vill ändå hålla flygrutten hyfsat simpel. Har en SQ C redan bokad, så det är inte helt fyskam, men detta är med ifall det skulle dyka upp något. :)
På min resa förra året blev det tillgängligt 36-48h innan nånting men då fanns inga connections så behöll att resa via Seoul. Adderar inte supermycket men är ytterligare en datapunkt som
Stödjer att platser släpps tätt inpå.

• Gilla
Reactions: Arv
Någon som vet vilka bagage-regler som gäller vid interkontinental resa i LH F (bokad med SAS eurobonuspoäng), där även kortare flygningar i United economy och SAS plus genomförs?
Är det Lufthansas regler (3×32 kg) eller SAS (2×32kg)?

Någon som vet vilka bagage-regler som gäller vid interkontinental resa i LH F (bokad med SAS eurobonuspoäng), där även kortare flygningar i United economy och SAS plus genomförs?
Är det Lufthansas regler (3×32 kg) eller SAS (2×32kg)?

Nu vet jag inte hur din tänkta resa är uppbyggd, men flyger du från USA så är bestämmelserna att alla flygbolag måste tillämpa bagagereglerna för resans första transportör (mest troligtvis United i ditt exempel).

På alla andra ställen och avreseorter i världen appliceras allt som vanligast MSC (Most Significant Carrier). I ditt fall skulle det mest troligtvis betyda att bagagereglerna för Lufthansa First gäller, då det är det stora benet på din resa.

Nu vet jag inte hur din tänkta resa är uppbyggd, men flyger du från USA så är bestämmelserna att alla flygbolag måste tillämpa bagagereglerna för resans första transportör (mest troligtvis United i ditt exempel).

På alla andra ställen och avreseorter i världen appliceras allt som vanligast MSC (Most Significant Carrier). I ditt fall skulle det mest troligtvis betyda att bagagereglerna för Lufthansa First gäller, då det är det stora benet på din resa.
Aha.
Och om då första benet i USA är i economy (United) så är det dessa regler som gäller?
Alltså... man får knappt ha med sig någonting (utan extra avgift)

Aha.
Och om då första benet i USA är i economy (United) så är det dessa regler som gäller?
Alltså... man får knappt ha med sig någonting (utan extra avgift)

Exakt. Men din (potentiella) statusförmån gäller fortfarande. Så där kanske du får ha med dig någon mer väska.

Stämmer detta verkligen? I tråden om bagage på United på Eurobonusaward diskuteras detta och där ges motstridiga besked från flera håll. Jag har också noterat att det på min bokning anges på Uniteds hemsida när jag använder mitt bokningsnummer att:

"In compliance with U.S. Department of Transportation regulations, checked baggage policies for your entire itinerary are determined by SWISS Airlines. Visit united.com/baggage for more information."

Ovan citat verkar ju vara själva definitionen av MSC?

Är det någon som vet hur tillgången FRA-SIN brukar att se ut för 1 person i F med LH? Är just nu bokat till Sydney via Bangkok med TG F, och sen en liten flygning till SIN för att hoppa på SQ 221 i C. Jag undrar därför hur troligt det är att man lyckas hitta 1st LH F direkt till Singapore från Frankfurt så man slipper via Bangkok.

Toppen