Är man lite flexibel så är det snarare 1500-2000kr och är man av vikingamått som en annan så är skillnaden att sitta med framförfarandes säte tryckt mot knäna och sätet framför i ansikte jämfört med att sitta drägligt i 10h. Är man liten och nätt så är det klart att det inte är värt det, då skulle jag också lägga pengarna på annat.![]()
Egentligen kan man ju använda många av argumenten och resonemangen på economy vs business. Då vet jag att fler reagerar. Är de många tusenlapparna mer i pris verkligen värda större bekvämlighet i några timmar? Bättre att lägga dem på bättre hotell...etc. Svaret är som alltid; det kan endast den som köper biljetten avgöra. Det finns inget rätt eller felaktigt svar. PE har för och nackdelar och passar många kunder ypperligt. Men inte alla.
Är man lite flexibel så är det snarare 1500-2000kr
Men där har du cherry-pickat en avgång där det fanns billig plus kvar men inga billiga go. Eller en friends-family. Tittar man på de fare rules som är publicerade så är det på de flesta destinationer nästan dubbelt så dyrt med billigaste plus jämfört med billigaste go. Med reservation för att man måste köpa till bagage i Go så att den blir lite dyrare.Avsåg privat flygande och baserat på mina egna erfarenheter där de senaste resorna har Go varit prissatt ~5.000kr, Plus ~6.500, Business 20.000+, givet det så har mitt privata val varit enkelt. I tjänsten reser jag Business. Jag är medveten om att bolagen slår mynt av affärsresenärerna som är begränsade av resepolicy, inget konstigt med det.
Det där fick jag googla.tegnebogen.