Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har hittat en resa inom zonen Nordamerika jag vill boka. Ett byte per håll.

Har hittat båda legsen dit i business och 1/2 legs hem i business. Jag får upp resan via sas eurobonus staralliancesidan och kan där boka resan dit helt i business för 65tkr poäng och hem i economy för 35k poäng. = 100 k poäng totalt.

Ser dock att den kortare resan även på vägen hem finns i business när jag söker endast på den. Men har ju ingen möjlighet att boka denna själv utan måste då ringa Tallinn? Korrekt?

Vad innebär det för mig i pris om jag ringer Tallinn kontra om jag bokar själv?

Det är för två personer jag tänkte boka. Är det 35k poäng mer samt 150kr per person (2 pers) jag får betala till för att få ett leg till i business?

Om sista leget sen dyker upp i business betalar jag 150 kr per person till då om jag ringer och får det ombokat? Är det någon skillnad i pris om jag först bokar den nu på nätet och sen ändrar ett leg än om jag ringer Tallin direkt och då riskerar någon annan hinner ta platserna i business?

Verkar få betala 450 kr serviceavgift + 230 kr per person just nu

upload_2019-6-11_20-48-6.png

Last edited:
Jag och frun ska flyga till Thailand i höst och resa runt lite några månader.
Har en 2-4-1 som går ut vid årsskiftet.
Hittar ingen resa hem i vår. Antar att de släpps senare.
Visst är det ok att boka t.o.r, och strax innan min voucher går ut, att då boka om hemresan, för det går väl inte efter?
Antar att det blir ny bokningsavgift också.
Tänker jag rätt?

Beror på bolag du tittar efter och var du tittar. Vissa släpper 330-355 dagar före avresa, andra senare.

Visst är det ok att boka t.o.r, och strax innan min voucher går ut, att då boka om hemresan, för det går väl inte efter?
Ja det är det. Begränsningen är året då din voucher går ut, efter att den gått ut kan du ej omboka utan att applicera ny voucher eller betala fullt poängpris.

Ja.

Tänker jag rätt?
Beror på vad mer du tänker på, men ja, det verkar så. :)

Jag och frun ska flyga till Thailand i höst och resa runt lite några månader.
Har en 2-4-1 som går ut vid årsskiftet.
Tänker jag rätt?

Tänk på att det inte går att boka om hemresan efter att ni påbörjat resan. Tänkte när du sa att ni ska åka i höst men boka om strax innan vouchern går ut.

Tack för svaren. Då kan jag med andra ord inte boka om hemresan efter vi startat.
Men visst går det att välja olika utreseflygplatser tex Arlanda ut och Singapore hem.
Får se om jag tänker rätt nu

Tack för svaren. Då kan jag med andra ord inte boka om hemresan efter vi startat.
Men visst går det att välja olika utreseflygplatser tex Arlanda ut och Singapore hem.
Får se om jag tänker rätt nu
Menar du om du bokar som två enkelbiljetter? Eller hur tänker du nu?

Vi ska till Cancun, och tänkte försöka få till en award igen med LH F till MEX. Men hittar inga star a förbindelser mellan MEX och CUN. Nån som vet? Eller ska man satsa på nån annan LH F dest i krokarna som är lättare att komma till CUN?

Bokade för ca 2 dygn sedan en award på sas.se med FlyPremium, poängen har inte dragits ännu. Konstigt eller är det något nytt att poängen inte dras direkt?
Bör jag kontakta sas och fråga om dem har några problem i systemet?

• Gilla
Reactions: Gus
Bokade för ca 2 dygn sedan en award på sas.se med FlyPremium, poängen har inte dragits ännu. Konstigt eller är det något nytt att poängen inte dras direkt?
Bör jag kontakta sas och fråga om dem har några problem i systemet?

Jag skulle säga konstigt, jag bokade flypremium i söndags och dom poängen drogs direkt. Bättre att ringa en gång extra för att vara säker på att du har resan :)

Har ju alltid varit så för mig också att det dragits direkt. . Har dock fått pdf med biljett samt att resan står i SAS appen och skatter etc har debiteras mitt Amex. Så biljetten är så att säga utställd.

Har inte poängen dragits tills måndag så ringer jag och frågar.

Rätt ska vara rätt!
Jag skulle säga konstigt, jag bokade flypremium i söndags och dom poängen drogs direkt. Bättre att ringa en gång extra för att vara säker på att du har resan :)

Toppen