Jag har inte hittat något som detta på forumet:
Den 31 maj hade jag ca 32 800 poäng som skulle förfalla. Därför bokade jag under maj en resa för två till Kiruna/20 000 poäng, och funderade på hur jag skulle göra av med resterande poäng innan de gick ut.
Resan till Kiruna datumändrades 22 maj - vilket uppenbarligen fick till följd att resan avbokades och poäng sattes in och togs ut på nytt.
Den 29 maj kom vi på andra tankar och bokade en resa till Svalbard (- 40 000 poäng) - för att hinna med att få de sista platserna - och bokade sen på en gång av resan till Kiruna (+20 000 poäng tillbaka in på kontot).
Därmed förstod jag att alla de 32 800 poängen med råge var intecknade innan de skulle gå ut 31 maj och allt var frid och fröjd.
När jag såg mitt statement har SAS den 1 juni dragit 20 000 poäng som expired. Jag har sedan varit i kontakt med kundtjänst tre gånger. En ung kille såg inget konstigt "i statistiken" medan en danska menade att något gått snett och skulle återkomma, men de har de inte gjort. I dag har jag ringt kundtjänst igen och då var det goddag yxskaft igen
Jag har frågat kundtjänst om det är så illa att SAS öronmärker poäng, det vill säga att de poäng som jag fick tillbaka för Kiruna-resan inte räknades in de poäng jag spenderade på Svalbardresan utan gick ut från 1 juni, men ingen på Kundtjänst har kunnat svara på det.
I så fall, ponera att jag bokat en resa för 160 000 eller vad som helst för poäng, bokat av den innan poängen skulle gått ut och i stället bokat en resa för 40 000 poäng som täckte de poäng som skulle gå ut 31 maj. Skulle då alla 32 800 poäng ha förfallit från 1 juni? Är det så illa att SAS öronmärker poängen? Eller har det skett något misstag?
Tacksam om någon kan hjälpa mig att få klarhet i detta.
Den 31 maj hade jag ca 32 800 poäng som skulle förfalla. Därför bokade jag under maj en resa för två till Kiruna/20 000 poäng, och funderade på hur jag skulle göra av med resterande poäng innan de gick ut.
Resan till Kiruna datumändrades 22 maj - vilket uppenbarligen fick till följd att resan avbokades och poäng sattes in och togs ut på nytt.
Den 29 maj kom vi på andra tankar och bokade en resa till Svalbard (- 40 000 poäng) - för att hinna med att få de sista platserna - och bokade sen på en gång av resan till Kiruna (+20 000 poäng tillbaka in på kontot).
Därmed förstod jag att alla de 32 800 poängen med råge var intecknade innan de skulle gå ut 31 maj och allt var frid och fröjd.
När jag såg mitt statement har SAS den 1 juni dragit 20 000 poäng som expired. Jag har sedan varit i kontakt med kundtjänst tre gånger. En ung kille såg inget konstigt "i statistiken" medan en danska menade att något gått snett och skulle återkomma, men de har de inte gjort. I dag har jag ringt kundtjänst igen och då var det goddag yxskaft igen
Jag har frågat kundtjänst om det är så illa att SAS öronmärker poäng, det vill säga att de poäng som jag fick tillbaka för Kiruna-resan inte räknades in de poäng jag spenderade på Svalbardresan utan gick ut från 1 juni, men ingen på Kundtjänst har kunnat svara på det.
I så fall, ponera att jag bokat en resa för 160 000 eller vad som helst för poäng, bokat av den innan poängen skulle gått ut och i stället bokat en resa för 40 000 poäng som täckte de poäng som skulle gå ut 31 maj. Skulle då alla 32 800 poäng ha förfallit från 1 juni? Är det så illa att SAS öronmärker poängen? Eller har det skett något misstag?
Tacksam om någon kan hjälpa mig att få klarhet i detta.