Senaste nytt

Curve betalkort

Alltså det beror ju på vilket behov du har av poäng. Med Curve sparar du ju ca 2sek per hundralapp i avgifter. Låter du MC växla nu den 15:e får du 30p istället för 15 men åker på avgiften. 13,33öre per extrapoäng i kostnad för de extra 15 poängen om du hänger med, så lite på gränsen värdemässigt denna kampanj.

Jag har inte utnyttjat detta denna gång då jag har bra med poäng på kontot nu.

Jag är ganska säker att du inte kan ändra valuta vid GBIT. Utan det kort du vill flytta transaktionen till behöver vara inställt på samma valuta som det debiterade det underliggande kortet i.

@Mattias Holmén om jag minns rätt går det att flytta just euro transaktioner från sek kort till euro kort faktiskt. Ska kolla villkoren då jag kommer hem.

Last edited:
@Mattias Holmén om jag minns rätt går det att flytta just euro transaktioner från sek kort till euro kort faktiskt. Ska kolla villkoren då jag kommer hem.

You can move transactions in different currencies to a card which has the same currency as either the original funding card or the currency originally billed for that transaction.

To give some examples:

A GBP purchase made on a GBP card can be moved to a GBP card only
A EUR purchase made on a GBP card can be moved to a GBP or EUR card
A EUR purchase made on a EUR card can be moved to a EUR card only

You can move transactions in different currencies to a card which has the same currency as either the original funding card or the currency originally billed for that transaction.

To give some examples:

Tackar! Så vad innebär detta för mig, ska jag ändra ngt för att lyckas go back in time? Har ett visa i min curve app inställt på SEK som jag gjorde ett köp i Euro, detta köp vill jag sedan ha över till mitt SAS MC istället, även det inställt på SEK.

Bara vänta till köpet är bekräftat. Sedan kör du GBIT till MC inställt på sek eller euro (från 15:e) beroende på vad du prioriterar.

Tackar! Så vad innebär detta för mig, ska jag ändra ngt för att lyckas go back in time? Har ett visa i min curve app inställt på SEK som jag gjorde ett köp i Euro, detta köp vill jag sedan ha över till mitt SAS MC istället, även det inställt på SEK.

Jag var tvungen att leta upp min och @M.K’s tidigare konversation när vi gjorde lite tester. Hoppas detta reder ut dina funderingar.

1c748d419573e3880956bc3316f2f992.jpg

Last edited:

To give some examples:

Jag var tvungen att leta upp min och @M.K’s tidigare konversation när vi gjorde lite tester. Hoppas detta reder ut dina funderingar.

1c748d419573e3880956bc3316f2f992.jpg

Får inte riktigt de två att gå ihop.
Ett köp i USD mot ett SEK-kort måste väl gå att flytta till ett SAS MC i SEK?
(enligt exempel två i din övre lista)

När det var dubbla poäng helg i mars flyttade jag transaktioner i utländsk valuta som hade växlats av Curve tidigare till SAS MC i sek färdigväxlat och fick dubbla poäng. Jag står därmed fast i min uppfattning om att både sek och euro ska fungera.

Toppen