Senaste nytt

Curve betalkort

Pererik

Medlem
Om jag minns rätt så krävde mitt Coop Mastercard också verifiering med BankID eller Mobilt BankID och det var inga problem att använda Mobilt BankID, jag bara minimerade Curve-appen och startade Mobilt BankID och knappade in min kod. Funkar inte Mobilt BankID med Preemkortet eller är problemet att du inte har Mobilt BankID?
Den spårar ur efter jag verifierat med bankid. "Webbsidan kan inte hittas" Enligt Curvs kundtjänst är det ett känt problem som de jobbar på. Var samma problem med Revolut i början.
 

gneken

Medlem
Hmmpf...
Preemkortet går inte att registrera pga att de kräver verifiering med BankID.
AmEx går inte heller att lägga in. De ville tydligen inte vara med efter provperioden.

Det går ju f-n inte att bygga "trust" på kortet...
Använder du en androidmobil eller en iPhone? Finns några som lyckats registrera preemkortet och in jag minns rätt hade de en iPhone, på android appen så länkas man vidare till någon trasig länk istället för bank id.
 

inka

Medlem
Då har man använt kortet på en resa utanför Sveriges gränser och funkade klockrent :) förrutom att jag inte får go back in time att fungera, får felmeddelande som säger att det inte går. Fösöker flytta från ett svenskt visa kort inställt SEK men köpte gjordes i Euro, vill ha över det till SAS MC som ockspå står inställt på SEK. Ngt tips hur jag kan få det att fungera? Tack :)
 

M.K

Medlem
@inka Konstigt då det ska gå bra. Är köpet bekräftat än då? Står det som pending får du vänta en stund.

Edit. Om möjligt, vänta oavsett till 15e juni då du får 30p/100sek om du är anmäld till kampanjen och har MC Premium.
 
Last edited:

inka

Medlem
@inka Konstigt då det ska gå bra. Är köpet bekräftat än då? Står det som pending får du vänta en stund.
Tack! Antar att köpet är bekräftat, gjorde köpet för flera dagar sedan. Var ser jag om det är pending? Kan det bli ngt strul för att jag köpt i Euro och nu ska jag flytta över till kort med SEK (fast båda korten är inställda på SEK)?
 

M.K

Medlem
På «timeline» under beloppet brukar det stå. Vänta till 15:e så borde det gå bra med fler poäng dessutom om du har kampanjen aktiverad. Jag har flyttat köp i utländsk valuta från sek till sek kort tidigare, så förmodligen där felet ligger.
 

inka

Medlem
På «timeline» under beloppet brukar det stå. Vänta till 15:e så borde det gå bra med fler poäng dessutom om du har kampanjen aktiverad. Jag har flyttat köp i utländsk valuta från sek till sek kort tidigare, så förmodligen där felet ligger.
Ah, skulle alltså ha köpt på andra kort alla köp och sedan flyttat över till SAS MC den 15 juni med tanke på kampanjen för utlandsköp, man lär sig hela tiden :) Behöver jag tillfälligt ändra MC till Euro när jag go back in time i stället för SEK som det är nu?
 

M.K

Medlem
Exakt, det är så proffsen gör. ;) Du skulle ha ändrat till samma valuta på bägge korten för att få till en växling på underliggande. Med sek blir det ju inga extrapoäng såklart. Prova ställa in MC till euro. Kan förmodligen gå då eurobeloppet flyttas och växling sker på MC.
 

inka

Medlem
Exakt, det är så proffsen gör. ;) Du skulle ha ändrat underliggande till samma valuta på bägge korten för att få till en växling på underliggande. Med sek blir det ju inga extrapoäng såklart. Prova ställa in MC till euro. Kan kanske gå!
Tack tror jag hänger med, så när jag var utomlands så skulle jag alltså ha bytt till utländsk valuta för mina svenska kort i Curveappen, inte SEK för att då få del av kampanjen för utlandsköp som börjar den 15 juni? I vanliga fall, vid ej MC kampanj, ska mina svenska kort i Curveappen stå som SEK eller ska man ändra till landets valuta som man besöker?
 
Toppen