Senaste nytt

SAS sommarmeny 2019

Låter som det blir obligatorisk tvångsmatning snarare än tillval?

From June, SAS is expanding its award-winning concept ‘New Nordic by SAS’ with two vegetarian menus. The concept is based on seasonal dishes made from local produce. The vegetarian menus are prepared with refined ingredients of Nordic provenance, such as Vreta yellow peas, Slätte Gård field peas and Gotland lentils.

SAS has noticed a growing interest in plant-based ingredients and has now decided to introduce two vegetarian New Nordic by SAS dishes as part of its normal meal range.

New Nordic by SAS serves up two vegetarian menus – SAS

Som vanligt, det finns bara en sorts låda ombord. Fick en av de vegetariska i söndags, varken bättre eller sämre än andra kuber.

Låter som det blir obligatorisk tvångsmatning snarare än tillval?

From June, SAS is expanding its award-winning concept ‘New Nordic by SAS’ with two vegetarian menus. The concept is based on seasonal dishes made from local produce. The vegetarian menus are prepared with refined ingredients of Nordic provenance, such as Vreta yellow peas, Slätte Gård field peas and Gotland lentils.

SAS has noticed a growing interest in plant-based ingredients and has now decided to introduce two vegetarian New Nordic by SAS dishes as part of its normal meal range.

New Nordic by SAS serves up two vegetarian menus – SAS

Blir det samma upplägg som vegansvampsörjan. Dvs inga alternativ ? Eller kan man få en hederlig polarrulle istället.?
Utöver att jag är för valfrihet bryr jag mig egentligen inte då vi numera uteslutande flyger med Lufthansagruppen inom Europa. Businessen är väl inte 100% optimal men jämfört med SAS Plus och ofta till samma eller lägre pris avsevärt bättre.
Välja mellan peas eller lentils i Plus. Bingo!

Eftersom det handlar om att vara trendig och tillfredsställa journalistkåren hoppas jag de
tänker vara riktigt trendiga.
cnbc.com/2019/04/08/chefs-pick-cbd--and-cannabis-infused-food-as-this-years-hot-trend.html
Kun Vegan alternativ i SAS Plus?? Er det mulig?:mad: De burde jo i det minste hatt et valg mellom kjøtt og vegan. Nå har jo aldri boksen til SAS vært noe bra, men dette er ille altså. Flaks at jeg fly 95% med BA som aldri ville gjort dette i C:)

Blir det samma upplägg som vegansvampsörjan. Dvs inga alternativ ? Eller kan man få en hederlig polarrulle istället.?
Utöver att jag är för valfrihet bryr jag mig egentligen inte då vi numera uteslutande flyger med Lufthansagruppen inom Europa. Businessen är väl inte 100% optimal men jämfört med SAS Plus och ofta till samma eller lägre pris avsevärt bättre.
Från dåligt till katastrof alltså. Jag tappar tron på SAS helt om man tror att någon resenär efterfrågar detta.

Du vet om att Lufthansa också har helt vegetariska rätter i sin rotation va? Har kommit på senare tid.

Det är nog bäst du inte flyger alls!

Tycker för övrigt det är toppen att mer vegetariskt snurras in. Äter hellre vegetarisk sörja än köttsörja.

Måste säga att jag tycker att maten i SAS Plus inom Europa är god. Spännande ingredienser och kombinationer. För mig spelar det ingen större roll om det är med lax, kyckling, vegetariskt eller veganskt. Däremot är serveringen i lådan inte så flärdfull... Kött brukar jag ofta undvika ombord, i synnerhet rätter som biff och filé, när jag flyger långt i business class. Kött gör sig sällan bra återuppvärmd. Åt en jättegod vegetarisk rätt i SAS business till Los Angeles i höstas, med kronärtskocka i huvudrollen.

Du vet om att Lufthansa också har helt vegetariska rätter i sin rotation va? Har kommit på senare tid.

Det är nog bäst du inte flyger alls!

Tycker för övrigt det är toppen att mer vegetariskt snurras in. Äter hellre vegetarisk sörja än köttsörja.

Vegetariskt är helt OK, men varför skall man tvingas till det?

Toppen