Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag försöker boka mat till infant på thai men thai svenska avdelning skickade en länk där jag skulle kunna göra det men kunde bara välja mat till mig själv. När jag mailade detta så sa dom jag skulle kontakta min resebyrås i detta fallet är Tallinn? Någon som kan hjälpa hur jag ska gå tillväga?

På Singapore hem löste det sig utan problem på nätet.
Det funkar alltså inte att göra det här? Manage My Booking | THAI Online Check-In | Thai Airways International

EWR-LAX har inte Polaris (det finns bara på utrikesflighter).

United har strypt tillgången på awards väldigt kraftigt. Jag upplever att det verkar släppas lite platser först runt tre veckor före avgång, men det släpps bara ett väldigt litet antal.

Jo, den finns även på linjen EWR-LAX och EWR-SFO numera (sedan nya 787-10 även trafikerar de linjerna). Dock gäller det att man kollar vilket flyg som trafikerar avgången, eftersom samma linje även trafikeras av andra flyg.

Ska kika på tillgänglighet under helgen. Får se hur långt fram man kommer, varefter man får se till att i förhand planera därefter.

Jo, den finns även på linjen EWR-LAX och EWR-SFO numera (sedan nya 787-10 även trafikerar de linjerna). Dock gäller det att man kollar vilket flyg som trafikerar avgången, eftersom samma linje även trafikeras av andra flyg.

Ska kika på tillgänglighet under helgen. Får se hur långt fram man kommer, varefter man får se till att i förhand planera därefter.

Men det är inte hela United Polaris servicekonceptet som jag tror @fcx menar. Att det finns flygplan med Polaris Business hårdvara som flyger inrikes är gamla nyheter. Men ingen access till United Polaris Loungen om du inte flyger United vidare longhaul och samma mat&dryck som Transcont på en äldre B757-200ER.

Men det är inte hela United Polaris servicekonceptet som jag tror @fcx menar. Att det finns flygplan med Polaris Business hårdvara som flyger inrikes är gamla nyheter. Men ingen access till United Polaris Loungen om du inte flyger United vidare longhaul och samma mat&dryck som Transcont på en äldre B757-200ER.

Tack för förtydligandet. :) För mig personligen, värdesätter jag faktiskt mest själva hårdvaran (främst säterkonfigurationen om man reser själv och vill ha fönsterplats (1-2-1 konfiguration) gällande Polaris. Det kommer inte finnas så mycket tid för loungebsök heller, så om jag inte skulle få tillträde till Polaris lounge spelar inte det någon roll.

Jag har sen i höstas dagligen kollat på både uniteds och sas sökmotorer för att hitta ARN-TYO den 26e juli i antingen business eller first för två. Jag har just nu en bokningen i C med Air China men jag vill gärna byta till något bättre, men det har ej dykt upp. Hur brukar tillgängligheten se ut i slutet på juli? Brukar det dyka upp något veckorna innan?

Jag har sen i höstas dagligen kollat på både uniteds och sas sökmotorer för att hitta ARN-TYO den 26e juli i antingen business eller first för två. Jag har just nu en bokningen i C med Air China men jag vill gärna byta till något bättre, men det har ej dykt upp. Hur brukar tillgängligheten se ut i slutet på juli? Brukar det dyka upp något veckorna innan?

Med lite is i magen bör det dyka upp Lufthansa First från Frankfurt till Tokyo Haneda. Exempel på tillgänglighet just nu:

Screen Shot 2019-06-03 at 13.04.18.png

Speciellt om du är flexibel på någon dag fram eller bak. Håll stenkoll via awardfares.com/united.com de sista 14 dagarna innan din resa!

Går det att boka från annan avreseort än Stockholm, Köpenhamn eller Olso på SAS sidan "Hitta SAS Bonusresor"?

Jag har bokat 2-4-1 tidigare via Tallinn, men nu när jag ska flyga award med SAS så skulle jag gärna vilja skippa Tallinns service fee. Jag behöver dock starta från en mindre flygplats i Sverige och att sedan åka vidare till Stockholm och i det här fallet Japan. Visst är det så att Tallinns avgift bara tillkommer om det är så att resan kunde ha bokats online? Kan jag komma undan med att min inrikesavgång inte gick att boka och därmed ringa?

Går det att boka från annan avreseort än Stockholm, Köpenhamn eller Olso på SAS sidan "Hitta SAS Bonusresor"?

Jag har bokat 2-4-1 tidigare via Tallinn, men nu när jag ska flyga award med SAS så skulle jag gärna vilja skippa Tallinns service fee. Jag behöver dock starta från en mindre flygplats i Sverige och att sedan åka vidare till Stockholm och i det här fallet Japan. Visst är det så att Tallinns avgift bara tillkommer om det är så att resan kunde ha bokats online? Kan jag komma undan med att min inrikesavgång inte gick att boka och därmed ringa?
Det går alldeles utmärkt att boka andra avreseorter online.

Jag får bara upp Stockholm, Köpenhamn och Oslo här:

ffe3a7d0-9e3c-4294-8317-f9f52c3d1b0c

Attachments

• upload_2019-6-3_15-37-46.png
    upload_2019-6-3_15-37-46.png
    245,9 KB · Visningar: 305
  • upload_2019-6-3_15-38-3.png
    upload_2019-6-3_15-38-3.png
    245,9 KB · Visningar: 323
Toppen