Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Har haft samma upplevelse. Trångt och stökigt. Lämnade sist utan att beställa något och valde lugnet i Gold-loungen. Varierar väldigt beroende på hur mycket folk det är där.
Det säger onekligen en hel del om man hänvisar till Gold-loungen som det lugna alternativet....

haha ja nu när du säger det så.... de gånger det har varit trångt på Pontus har det dock faktiskt varit luftigt och skönt i Gold-loungen enligt min upplevelse.

Tror ni att det är många som bara tar de tre "frimånaderna" och sedan säger upp kortet? Personligen skulle jag aldrig orka hålla på så och dessutom skulle det kännas ganska skämmigt att vara så sniken.

Om man testar det i tre månader och efter det är missnöjd med vad man får för det relativt höga priset så är det väl helt OK att säga upp kortet.

Om man testar det i tre månader och efter det är missnöjd med vad man får för det relativt höga priset så är det väl helt OK att säga upp kortet.
Javisst, det är klart. Jag tänkte mer på att skaffa kortet gratis i tre månader utan tanke på att behålla det efter gratismånaderna.

Tror ni att det är många som bara tar de tre "frimånaderna" och sedan säger upp kortet? Personligen skulle jag aldrig orka hålla på så och dessutom skulle det kännas ganska skämmigt att vara så sniken.
Ja det är de flera som gör. Det skriver ju även folk här BC att de gör. 20k poäng i värvningsbouns och Pontus i tre månader gratis.
Inget jag skulle göra själv dock.

Det är däremot lite sniket

Då är jag sniken, och skäms inte ens för det. Att ha någon typ av ”hederskod” mot kreditföretag ger jag inte mycket för. AMEX och dess konkurrenter skulle mycket väl passa in på definitionen av snikna och ohederliga när det kommer till att debitera ränta, ta ut fler kreditupplysningar än nödvändigt samt även för icke betalansvariga. Jag ser poängjakten som ett spel, och så länge jag håller mig inom reglerna kommer jag inte skämmas. Jag klagar inte heller på tvivelaktigheter från AMEX sida, eftersom det är inom regelmallen som jag signat upp på.

Jag är dock generös, givmild och representabel mot mina medmänniskor :)

Då är jag sniken, och skäms inte ens för det. Att ha någon typ av ”hederskod” mot kreditföretag ger jag inte mycket för. AMEX och dess konkurrenter skulle mycket väl passa in på definitionen av snikna och ohederliga när det kommer till att debitera ränta, ta ut fler kreditupplysningar än nödvändigt samt även för icke betalansvariga. Jag ser poängjakten som ett spel, och så länge jag håller mig inom reglerna kommer jag inte skämmas. Jag klagar inte heller på tvivelaktigheter från AMEX sida, eftersom det är inom regelmallen som jag signat upp på.

Jag är dock generös, givmild och representabel mot mina medmänniskor :)
Jag tror det flesta är eniga om att man inte har någon moralisk skyldighet mot Amex att behålla kortet efter de tre månaderna. Och jag är övertygad om att Amex har med i kalkylen att ett sådant erbjudande kommer utnyttjas av en del personer men att på det stora hela så lönar det sig i form nya kunder.
Jag har dock förståelse för att gamla kunder kan bli irriterade när det betalat för kortet för att få till gång till Pontus men när de väl ska utnyttja loungen är den full pga några som inte hade varit där om de hade fått betala för sig.
Sen hur stor andel gratisåkarna utgör vet jag inte det kanske är en minimal andel.

Toppen