Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Är det bekräftat att öl/vin till maten ingår, trots att deras meny på hemsidan bara säger mineralvatten?
Tänkte bjuda chefen på ett loungebesök på onsdag, och vill bara försäkra mig om att jag inte behöver skämma ut både mig och Pontus om det inte ens ingår en öl till maten :).
(Platinum-medlem)

Det ingår. Menyn som finns i loungen har med både öl och vin och jag drack själv ett glas i helgen utan kostnad till maten.

Var förbi Pontus-loungen imorse för första gången. Ganska hög ljudvolym och inte direkt superservice. Jag blev inte speciellt imponerad. Föredrar faktiskt lugnet i Gold-loungen. Eller så hade vi lite oflyt.

Var förbi Pontus-loungen imorse för första gången. Ganska hög ljudvolym och inte direkt superservice. Jag blev inte speciellt imponerad. Föredrar faktiskt lugnet i Gold-loungen. Eller så hade vi lite oflyt.

Maten är det som lyfter Pontus för mig. Miljön är inget speciellt. Dock ganska friskt och omväxlande att inte sitta i en ”inglasad låda” som jag upplever känslan i många lounger.

Vill man vila och ha lugn och ro är Pontus inget bra val, men jag går ändå dit och äter och sen rör jag mig vidare :)

Jag gillar Pontus och anser det vara bästa upplevelsen på ARN. Mycket trevlig personal och kvalitetsmat. Stor skillnad från när det öppnade dock då jag ofta faktiskt var ensam i loungen. Tyvärr mycket mer folk nu vilket såklart beror på att Plat marknadsförs hårt till urban medelklass sedan några år.

Jag gillar numera att kombinera med den lugnare SAS loungen som jag oftast besöker för kaffe på maten eller en drink på väg till SAS gaterna.

Har haft samma upplevelse. Trångt och stökigt. Lämnade sist utan att beställa något och valde lugnet i Gold-loungen. Varierar väldigt beroende på hur mycket folk det är där.

Så är det absolut. Och så har de den helt tomma Centurionavdelningen som skapar otroligt mycket badwill för dem. Folk ifrågasätter varför de inte får sitta där, varför inte all yta används osv. Och som sen antingen får sitta ute i restaurangen eller gå.

Måste vara lukrativt att driva restaurang när man kan säga nej till folk.

När jag var där i torsdags blev ett sällskap yngre kvinnor placerade i Centurionavdelningen - verkade som det var någon form av VIP-visning, för loungevärden från entrén mumlade att de inte behövde registreras när de kom. Säkert några youtubers / influencers som ska lockas att marknadsföra AMEX.... :)

Håller annars med övriga att det är maten med bordsservering som gör Pontus värt besöket.

Håller annars med övriga att det är maten med bordsservering som gör Pontus värt besöket.

Ja, det är synd att det inte håller. Det funkar så länge chefen är på plats och pekar med hela handen. Framförallt en av dem som jobbar där har liksom noll koll. Man kan få vänta på att beställa i tjugo minuter. En gång tog det så lång tid att få beställa frukost att jag fick gå efter 30 minuters väntan. Och då är det ändå ingenting som ska tillagas.

Nej, det börjar röra sig mot en glorifierad PP-restaurang där man får credit och kan köpa mat.

Har bara varit där 2ggr båda var Fredag efm vid 16-17 tiden då var det ganska lugnt. För mig som ej har guld status och då andvänder platinum + PP, Tycker jag Pontus är bra. Men mer än resturang än en lounge så visst är det mer "liv" :)

Toppen